150 מיליון דולר בארבעה ימים: Tipalti מגייסת לפי שווי של למעלה משני מיליארד דולר
חברת הפינטק פיתחה פתרונות אוטומטיים להעברת תשלומים גלובליים המקטינים בממוצע כ-80% עומס העבודה במחלקות התשלומים בארגונים. מאז הקמתה גייסה החברה כ-280 מיליון דולר
חברת הפינטק טיפלתי (Tipalti), המפתחת פתרונות אוטומטיים להעברת תשלומים גלובליים מודיעה על גיוס של 150 מיליון דולר בסבב E, לפי הערכת שווי של יותר משני מיליארד דולר. את הסבב הובילה קרן Durable Capital Partners, בהשתתפות קרן Greenoaks Capital והשקעת המשך של קרן 01 Advisors. מאז הקמת החברה ב-2010 היאֿ גייסה כ-280 מיליון דולר כולל ההשקעה הנוכחית. בין המשקיעים הקודמים בחברה דובי פרנסס, זאב ונצ'רס, Greenspring Associates ו- TrueBridge Capital Partners.
- חברת AccessFintech גייסה 20 מיליון דולר
- קרן אמון הישראלית מובילה גיוס של 110 מיליון דולר בחברה שוויצרית
- סיסקו רוכשת את חברת פורטשיפט הישראלית
Tipalti הוקמה על ידי חן עמית (מנכ"ל) ואורן זאב (יו״ר ומייסד זאב ונצ׳רס שהשקיעה בין השאר ב-Next Insurance וב-Houzz). החברה פיתחה פתרון המאפשר לחברות לבצע העברת תשלומים באופן אוטומטי, גם כאשר מדובר בהעברת תשלומים גלובליים. לפי נתוני החברה, הטכנולוגיה מקטינה ב-80% בממוצע את עומס העבודה על מחלקות תשלומים בארגונים ומחליפה תהליכים ידניים ואיטיים, במקביל לשיפור הליכי בקרת הונאה ורגולציה. בין לקוחות החברה: Amazon Twitch, Twitter, Business Insider, GoDaddy, Fiverr, Vimeo ועוד.
על אף אי הוודאות הראשונית, ב-Tipalti הבינו מהר מאוד שהקורונה דוחפת את החברה קדימה. ״יש לנו לא מעט לקוחות שקבלו רוח גב מהקורונה, כמו חברות סטרימינג וגיימינג, וסך ההכנסות עלו״, סיפר לכלכליסט חן עמית, מייסד משותף ומנכ״ל החברה, ״במקביל גם הביקוש מלקוחות חדשים עלה. כל מי שהיה רגיל לעבוד עם חשבוניות נייר גילה שהוא צריך פתרון חדש והביקוש גדל״. לפי החברה, היקף העסקאות ש- Tipalti מגלגלת עבור לקוחותיה עלה בתקופת הקורונה ל- 12 מיליארד דולר. החברה סיימה את הרבעון השני של 2020 בשיעור צמיחה של מעל 80% ביחס למקום בו סיימה ברבעון השני של 2019.
הביקוש הביא את החברה למצב יוצא דופן. מאז הוקמה, ב-Tipalti עובדת לפי מודל גיוס חוב בשנה אחת וגיוס הון בשנה שאחריה, 2020 הייתה אמורה להיות שנה של גיוס חוב ועמית מספר שבחברה כבר קדמו גיוס של כמה עשרות מיליונים בחוב. אולם הצמיחה המהירה עימה שטף של פניו ממשקיעים: ״זה הגיע למצב שבכל יום אני או סמנכ״לית הכספים שלנו קיבלנו הצעת השקעה מגורם משמעותי ורלוונטי. הבנו שכדאי לבדוק את האפשרות הזו במקום להמשיך עם החוב. עבדנו על מצגת משקיעים וקבענו להתחיל פגישות בשבוע שאחרי. ביום שלישי פגשנו את קרן Durable, ביום שישי הם נתנו הצעה וסגרנו - זה ההליך המהיר ביותר שקרה לי בחיי. באותו שבוע היו עוד כמה הצעות ויכולנו לבחור. הקרן השנייה שלקחנו היא Greenoaks ושתיהן ממש מבינות את השוק ואת האסטרטגיה שלנו״.
אתם מדווחים על נתוני צמיחה מרשימים, האם אתם באמת צריכים לגייס סכום גדול כל כך?
״הצמיחה נובעת מההשקעות. חלק מהצמיחה נובע מזה שאנחנו יודעים למכור יותר טוב ללקוחות קיימים, אבל יש גם הרבה לקוחות חדשים וזה דורש בעוד אנשי מכירות ותחזוקה. אם היינו רוצים לצמוח ב40% בלבד יכול להיות שלא היינו צריכים לגייס.
״קצב הצמיחה שלנו גדל 4 שנים ברציפות. אחד המשקיעים שלנו אמר לי שאנחנו קוראים תיגר על כוח המשיכה, בשלב הזה היינו אמורים להתחיל להאט, אבל אני כבר יודע שגם בשנה הבאה וגם בזו שאחריה נאיץ את קצב הצמיחה. אבל כל זה דורש כסף. אנחנו מגייסים אנשי מכירות חדשים ולאיש מכירות לוקח חצי שנה להפוך פרודוקטיבי; ללקוח לוקח כמה חודשים עד שהוא עולה לאוויר וכך הלאה. זה השקעה של לפחות שנה בכוח אדם״.
יש עוד חברות בתחום שלכם, גם המתחרים צמחו בקצב כזה בעקבות הקורונה?
״לנו קרה משהו ייחודי. יש עוד שתי חברות שהן באזור חיוג שלנו, אבל הן לא צומחות כך. אני חושב שבין השאר כי יש לנו את המוצר הנכון ואת המשאבים לעשות את זה.
״עוד מספר דרמטי בעיני זה שיש לנו 99% אחוז שמירה על לקוחות, או במילים אחרות רק 1% נטישה שנתית! וזה אחרי הצמיחה שבלעדיה יש לנו אחוז נטישה שלילי. את זה אני יודע שאין למתחרים שלנו״.
מה יקרה ביום שאחרי הקורונה? האם כמו בתחומים אחרים הצמיחה הזו תתכווץ בחזרה פתאום?
״אני לא מאמין שהשוק יתכווץ. חלק מהלקוחות שלנו הם כאלה שצמחו כי אנשים יותר בבית והם אכן יחוו ירידה אחרי שאנשים יתחילו לצאת, אבל אז הסוג האחר של הלקוחות שנפגעו יחזרו לעלות ונשמור על איזון. אבל מה שיותר מהותי ועליו יש הסכמה בשוק, הוא שהקורונה מאצה תהליכי דיגיטליזציה וחברות שעשו תהליכים כאלה לא יחזרו לשימוש בניירת. החזון שלי היה תמיד שזה צריך להיות כלי בסיסי, לא יכול להיות מנהל רציני בחברה שייבחר לעשות את המשימות האלה בצורה ידנית״.
Tipalti שמעסיקה היום 350 עובדים בעולם, הודיעה גם שבעקבות הגיוס תגייס 100 עובדים נוספים בישראל ב-2021, ובסה״כ 250 עובדים נוספים ברחבי העולם. ״גיוס עובדים אינו מטרה בפני עצמו. אלה אנשי פיתוח ומוצר ואיתם בשנתיים הבאות נשקיע במוצר ונפתח לו יכולות יותר מאשר בכל חיי החברה בעשור האחרון. למי שמצטרף לחברה זה חשוב כי לא מדובר במוד תחזוקה. מהיעדים של שנה הבאה יש לפחות 4 יעדים יכולים להחזיק חברה״.
איך זה לגייס בתקופה הזו? האם הקיצוצים בהייטק שינו את יחסי הכוחות?
״אין שינוי דרמטי. יש עלייה באיכות המועמדים כי אין מה לעשות והיו עובדים טובים בחברות שלא שרדו. אבל התחרות עליהם היא עדיין אדירה וזה לא שאפשר לשבת עם הרגליים למעלה ולחכות שהם יגיעו אליך״.
ואיך הייתה העבודה בחברה בין סגר לסגר?
״זה לא כיף. אני חושב שהצוותים שלנו ואנחנו רוצים לעבוד בצוות. יש אפילו מחקרים שמראים שחברות בצמיחה שיוצרות עובדות טוב יותר פנים מול פנים, הזום יכול לפתור חלק מהבעיה אבל יש לו מחירים. אני מאמין בעבודה משותפת״.
מהחברה נמסר כי עובדים שיהיו מעוניינים בכך יקבלו משלוח של ריהוט משרדי לבתיהם, ולמימון שירותי בייביסיטר.