$
אינטרנט

ראיון כלכליסט

מנכ"ל JFrog: "מזעזע אותי כשמניה קופצת ב-100% ביום המסחר הראשון. זה גובל בחוסר אחריות מצד החברות והבנקים"

חברת התוכנה הוקמה בעיצומו של המשבר הכלכלי ב-2008 הגיע בסיום יום המסחר הראשון שלה בוול סטריט אמש לשווי של 5.75 מיליארד דולר. בשיחה ראשונה עם כלכליסט מספר המנכ"ל שלומי בן חיים על ההתרגשות לקראת ההנפקה שנעשתה בגלל הקורונה באופן וירטואלי: "העולם לדעתי כבר לא יחזור לשיטה הישנה"

סופי שולמן 17:0217.09.20
הנפקת המניות הראשונה של חברת התוכנה JFrog בנאסד"ק וקפיצת המניה ב-50% ביום המסחר הראשון, מכניסות אותה מיד לרשימת עשר הישראליות הגדולות ביותר. החברה שהקימו בעיצומו של משבר 2008 שלומי בן חיים, יואב לנדמן ופרד סימון, הגיעה בסיום יום המסחר הראשון שלה אתמול לשווי של 5.75 מיליארד דולר, מה שמציב אותה במקום השישי אחרי צ'ק פוינט, וויקס, נייס, אמדוקס וטבע. ג'ייפרוג, שפיתחה פתרון לניהול תהליכי עדכון גרסאות תוכנה, מכרה 11 מיליון מניות במחיר של 44 דולר למניה. טווח המחירים עודכן כלפי מעלה לאור הביקושים הגבוהים מצד המשקיעים בוול סטריט. החברה עצמה מכרה 8 מיליון מניות מה שמזרים לקופתה 352 מיליון דולר ו-158 מיליון דולר זרמו לחשבונות הבנק של המייסדים ומספר קרנות הון סיכון שהשקיעו בחברה, בהן קומרה קפיטל וסקייל ונצ'רס.

 

 

 

"אני שמח שהמודל שבנינו הוא שמנהל את הפופ של היום הראשון ולא הפופ מנהל אותנו", אומר ל"כלכליסט" שלומי בן חיים, מנכ"ל Jfrog בראיון ראשון אחרי ההנפקה כאשר השעה בקליפורניה כבר שתיים בלילה אבל האנדרנלין לא מאפשר לישון. "לא יודע אם אי פעם ראיינת מנכ"ל שיצא להנפקה מהחניה של המשרד, אבל זה מה שקרה כאן. אף אחד מאיתנו לא טס לניו יורק. הקורונה החילה כל מני כללים על ניהול ההנפקה ומבחינתי לא הייתה אופציה שאני טס לניו יורק לבד בלי הצוות שלי", מסביר בן חיים, "לכן החלטנו לבנות רפליקה של הבמה בנאסד"ק בחניון של משרדי החברה בסאניווייל בקליפורניה. הבאנו צוותי הפקה מהארץ שמשחזרים את ניו יורק - על הבניין של Jfrog שודר הטקס שתמיד משודר בטיימס סקוור על מסך ענק. נאסד"ק בנתה אפליקציה במהלך הקורונה כדי שניתן יהיה לעשות הנפקה מרחוק והעברנו אותה לכל העובדים".
מטה Jfrog מטה Jfrog צילום: שאטרסטוק

 

והרוד שואו שבמסגרתו נפגשים עם המשקיעים הפוטנציאליים ומציגים בפניהם את החברה? גם הכל היה ווירטואלי?
"כל הרוד שואו נעשה בזום בחמישה ימים. היו הרבה פגישות של אחד על אחד, אבל היו גם וובינרים של 20-30 משקיעים. העולם לדעתי לא יחזור לשיטה הישנה. ברוד שואו הראשוני בנובמבר הייתי בארוחות ערב ואם שואלים אותי, בזום זה הרבה יותר יעיל, ממוקד וממושמע. לא צריך את המצגות המודפסות. הביקוש שנבנה ככה היה משוגע. דווקא בגלל שכל התקשורת התנהלה באמצעות תוכנות לא היינו צריכים כמעט לשכנע את המשקיעים למה זה קריטי לשפר ולייעל את תהליכי עדכון התוכנות".

 

החברה פיתחה שורה של מוצרים שמאפשרים אוטומציה מלאה של עדכוני תוכנה, מעקב והפצה. אם בעבר היה צריך לעדכן באופן ידני גרסאות של תוכנה חדשות לבקרים, החברה פיתחה הכלים שעוזרים להפוך את התהליך לחלק ובלתי מורגש - הן עבור החברה עצמה והן עבור המשתמשים.

 

 

מייסדי Jfrog: שלומי בן חיים, פרד סימון ויואב לנדמן מייסדי Jfrog: שלומי בן חיים, פרד סימון ויואב לנדמן צילום: יחצ

 

ובכל זאת אם חוזרים לפופ - גם 50% עלייה ביום הראשון זה כסף של החברה שנשאר על השולחן. איפה עובר הגבול בין קפיצה בריאה למוגזמת שאומרת שניתן היה לגייס יותר?

"למדנו את כל ההנפקות שהיו בחמישה החודשים האחרונים לעומק, קראנו תשקיפים ועקבנו אחרי המחירים. זיעזע אותי שיש זינוקים של 70%, 100% ואפילו 200% ביום הראשון. זה על גבול חוסר אחראיות מכל הצדדים, גם של החברה, הבנקאים ולמשקיעים. היה לי חשוב לבנות מודל שמייצג נכון את מחיר החברה, שווי שג'יי פרוג הרוויחה . לשמחתי יש לי את הפריבילגיה של חברה עם תזרים חיובי והפכה להיות רווחית ברבעון האחרון.

יצאנו ב-44 דולר למניה והשוק יחליט מעכשיו".

 

 

מכרת יחד עם יתר המייסדים וגם חלק מהקרנות מניות Jfrog בכמעט 160 מיליון דולר, זה מהלך שלא תמיד מתקבל טוב על ידי המשקיעים בוול סטריט.

"החברה בת 12 ואם מסתכלים על מה המייסדים מכרו הרי שזה חלק כל כך שולי מתוך האחזקות שלהם שזה נראה לי בסדר וזה לגיטימי. המשקיעים יודעים מה קורה בחברות שהמייסדים נשארים בחברה וכאן הם יודעים שאנחנו נהיה האחרונים שנכבה את האור, זה לא כמו מנכ"ל שכיר".

 

בשבועיים האחרונים נאסד"ק ומניות הטכנולוגיה חווים טלטלה, היה איום על ההנפקה? מחשבות על דחייה?

"ממש לא, כשמגיעים לשלב היציב מבחינה פיננסית והטכנולוגיה שלך טובה שבאה לידי ביטוי ב98% שימור לקוחות. הקורונה גם שמה זכוכית מגדלת על הצורך של השוק בתוכנה שלנו".

 

הנפקת JFrog בוול סטריט הנפקת JFrog בוול סטריט צילום: CMC Media

 

באמת יש יותר ביקוש לתוכנה שלכם?

"בוודאות, היה לנו את הרבעון השני הכי טוב אי פעם מבחינת הביקוש. אבל עכשיו כן יותר קשה, כל תקציב מאושר ביותר תחנות, הזמנת רכש שהייתה מגיעה תוך חודש מגיעה תוך חודשיים. ועדיין העסקאות הגדולות של ג'ייפרוג חתמנו בחודשים האחרונים, בתוך הקורונה. עברנו את ה-250 לקוחות של 100 אלף דולר ויש גם 8 לקוחות של מעל מיליון דולר".

 

בין לקוחות החברה: גוגל, אמריקן אקספרס,אקספדיה, מיקרוסופט, טארגט, קוואלקום, סימנס, מרצדס, סוני ועוד.כעת מתכננים בג'ייפרוג להרחיב את קו המוצרים באמצעות רכישות. עד היום קנתה החברה חמש חברות וכל שנתיים השיקה מוצרים חדשים. התחומים על הכוונת הם אבטחה וIOT , שהוא חיבור של מכשירים פיזיים לאינטרנט.

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x