$
חדשות טכנולוגיה

אפל מתאוששת: מכירות האייפון בסין זינקו ב-225% בהשוואה לרבעון הראשון

הנתונים החדשים שהציגה אפל מצביעים כי החברה רשמה את הצמיחה הגדולה ביותר בקרב יצרניות מכשירי הסמארטפון בסין ברבעון השני של 2020.

שירות כלכליסט 12:3329.07.20
אפל רשמה את הצמיחה הגדולה ביותר בקרב יצרניות מכשירי הסמארטפון בסין ברבעון השני, כך לפי נתונים חדשים שמצביעים על כך שיצרנית האייפון הצליחה להתגבר על הירידה הכללית שחוותה הכלכלה השנייה בגודלה בעולם. החברה צפויה לפרסם את הנתונים הרשמיים של הרבעון השלישי ביום חמישי.   

 

הדגם המוזל יותר אייפון SE והפופולאריות של דגמי אייפון 11 בשילוב עם הנחות גדולות העניקו לאפל דחיה גדולה באחד השווקים החשובים ביותר של החברה.

לפי הנתונים שאספו בחברת המחקר Counterpoint Research, אפל מכרה בסין 7.4 מיליון יחידות אייפון לשותפות הקמעונאיות שלה (sell-through ) בין אפריל ויוני, מדובר על עלייה שנתית של 32%. לשם השוואה, יצרנית הטלפונים הסינית וואווי מכרה לשותפות 36.6 מיליון יחידות – עלייה של 14% משנה שעברה. באופן כללי, אפל מוכרת הרבה פחות מכשירים בסין מאשר וואווי.

חנות אפל בסין חנות אפל בסין צילום: בלומברג

 

אופו, Vivo ושיאומי, שאר המותגים המרכיבים את חמשת היצרניות המובילות בסין, חוו כולן ירידות משמעותיות וכלל נתח השוק שלהן נפל ב-17%.

נתונים נפרדים שפרסמה חברת הנחקר CINNO משנגחאי מצביעים על כך שמכירות האייפון זינקו בשיעור שנתי של 62% ל-13 מיליון יחידות ברבעון השני.

 

בחברה עוקבים אחרי המכירות עצמן. בהשוואה לרבעון הקודם, מכירות האייפון זינקו ב-225%. אם כי, המכירות ברבעון הקודם נחשבו חלשות במיוחד שכן בתקופה זו נאלצה אפל לסגור את החנויות שלה בסין בשל הקורונה.

 

מאז נפלה בפברואר לשפל ומכרה פחות מ-500 אלף מכשירי אייפון, החברה נהנית מהתאוששות יציבה, בין השאר הודות להשקה של סדרת מכשירי אייפון 11 בשנה שעברה. "אייפון 11 נותר הדגם הנמכר ביותר בסין, כך מאז ספטמבר, וזה מצביע על הכוח הזחק של המותג של אפל בקרב הצרכנים הסינים", הגיבה ל-CNBC פלורה טאנגף אנליסטית ב- Counterpoint Research. אפל אף הציעה הנחות גדולות על מכשירי האייפון במהלך פסטיבל קניות סיני שנערך ביוני, מהלך שעזר לשמור על המומנטום.

 

גם בחזית השירותים אפל הפגינה עמידות. אפל סטור הכניסה 4.4 מיליארד דולר ברבעון השני, ירידה של 4% מ-4.6 מיליארד דולר ברבעון הראשון, כך לפי הנתונים שאספו בסנסור טאוור. עם זאת, מדובר בעלייה שנתית של 13%.

 

"ההוצאות בחנות האפליקציות בסין לרוב עולות בין הרבעון הראשון והשני, כך שאת הירידה הרבעונית השנה ניתן לייחס לחזרה לשגרה לאחר התפרצות הקורונה במדינה", הגיבה סטפני צ'אן, אסטרטגית בתחום המובייל.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x