ווטסאפ חצתה את רף 50 מיליון משתמשי האפליקציה העסקית שלה
השירות העסקי של אפליקציית המסרים הפופולארית, המיועד בעיקר לעסקים קטנים ובינוניים, נמצא בצמיחה חדה מאז השקתו ב-2018 והינו חלק ממאמציה של פייסבוק להפיק רווח כספי מהפלטפורמה
אפליקציית המסרים ווטסאפ הודיעה שעברה את רף 50 מיליון המשתמשים החודשיים באפליקציה העסקית שלה, אבן דרך המצביעה על צמיחה חדה מאז השקתה ב-2018, ואת ההתקדמות במאמציה של פייסבוק להפיק רווח מהשירות. מאגר משתמשי האפליקציה העסקית שלה, שמורכב בעיקר מעסקים קטנים ובינוניים, משקף צמיחה של פי עשרה מאז הנתון האחרון שהתפרסם בנושא בתחילת 2019.
- הבעיות של המדיה החברתית עמוקות יותר מהחרם על פייסבוק
- בדרך לסמארטפון שלכם: ווטסאפ מודיעה על עדכונים חדשים
- 10 ימים לאחר השקתה - ברזיל חסמה את אפליקציית התשלומים החדשה של ווטסאפ
וואטספ ביזנס (WhatsApp Business) הינו שירות בתוך אפליקציית ווטסאפ הפופולארית הכולל תוספות ושדרוגים על מנת להתאים את האפליקציה לבעלי עסקים וחברות בכל סדרי הגודל כולל מענה מהיר ואוטומטי להודעות, קבלת מידע אנליטי ועוד.
שבוע שעבר חשפה וואטספ תוסף חדש לאפליקציית המסרים הפופולארית שיאפשר למשתמשים לסרוק קוד QR ולצ'וטט ישירות עם בית העסק, ומאפשר לעסקים לחלוק קטלוגי מוצרים בווטסאפ כלינקים. בכך, משתמשים יוכלו הוסיף מספרי טלפון עסקיים במהירות לנייד שלהם במקום באופן ידני. המהלך הוא האחרון בשורת צעדים של פייסבוק, שרכשה את ווטסאפ ב-2014, להציע יותר כלי מסחר אלקטרוני לחברות.
פייסבוק אף נסוגה מוקדם יותר השנה מהניסיונות למכור שטחי פרסום בפלטפורמה, בניסיון לייצר ממנה רווח, אך ויתרה על התכנית השנויה במחלוקת שגרמה ליוצרי ווטסאפ להתפטר. ווטסאפ מדווחת כי יותר משני מיליארד איש משתמשים באפליקציה שלה, ויותר מארבעים מיליון רואים קטלוגים עסקיים בפלטפורמה מדי חודש.
החברה אף נעה באיטיות אל עבר תחום המסחר האלקטרוני. אחרי שאפשרה לקבוצת מותגים מרכזיים להתנסות ברכישות דרך אינסטגרם לפני יותר משנה, היא עדיין לא הנגישה את האפשרות הזאת לכל העסקים שמשתמשים בפלטפורמה. בפייסבוק ואינסטגרם, החברה מפעילה את Facebook Shops, שמתפקדת בדומה לשווקים המקוונים הקיימים כמו אטסי. הכלי יותאם בסופו של דבר בהתאם למידע המשתמשים כמו מגדר, דמוגרפיה, ותחומי עניין.