משבר הקורונה
משבר הקורונה מטיס את תוצאות סנאפ לגבהים חדשים
החברה, המחזיקה גם ברשת החברתית הפופולארית סנאפצ'ט, דווחה אמש על זינוק בהכנסות, בהיקף המשתמשים ובניגוד למתחרות - גם בפרסום המקוון
סנאפ, בעלת אפליקציית המדיה החברתית סנאפצ'ט, יכולה לשמוח מאוד, החברה דיווחה אמש (ג') על זינוק בהכנסות ובהיקף המשתמשים היומיים, ואפילו התקרבה מאוד להכאה של תחזיות האנליסטים עם הפסד של 8 סנט למניה לעומת צפי של 7 סנט למניה.
- עורכי סנאפצ'ט וכותבי פרופיל לטינדר - עשר עבודות שלא היו קיימות לפני עשור
- סנאפצ'ט משלבת את טכנולוגיית ה-Deepfake באפליקציה שלה
- סנאפ הביסה את תחזיות האנליסטים, אך אכזבה בצפי ההכנסות
סך ההכנסות גדלו ב-44.3% לעומת הרבעון המקביל ל-462.48 מיליון דולר ומספר המשתמשים הפעילים ביום הגיע לכ-229 מיליון איש (20.5% גידול לעומת הרבעון המקביל ו-5% לעומת הרבעון הרציף). ההפסד הצטמצם ב-1.4% ועמד על כ-306 מיליון דולר. המניה של החברה זינקה בכ-20% לאחר פרסום התוצאות ונסחרה לאחר סגירת המסחר בכ-14.80 דולר.
הישג של סנאפ עוד יותר מרשים בהתחשב באקלים הנוכחי. מגיפת הקורונה גרמה לירידה בהיקף הפרסום המקוון בגלל הפסקת המכירות של חברות רבות. אך מנגד, לסנאפ יש בסיס משתמשים חזק ובדמוגרפיה שקוסמת לכל מי שמעוניין להגדיל את הכנסותיו ממכירות מקוונות. רוב משתמשי סנאפ הם צעירים בגילאים של בין 13 (רשמית) ו-25 שנה. הם מהווים את עיקר הרוכשים במסחר מקוון ועקב הסגר וצמצום התנועה היקף השהייה שלהם באפליקציה זינק. כך למשל הזמן שהם מבלים בצפייה בתכני Discover באפליקציה זינק בכ-35% ביחס לשנה שעברה.
זאת ועוד, גם ההכנסה הממוצעת ממשתמש יומי זינקה בכ-20% לכ-2.02 דולר. כך שהפרסום בסנאפ עובד ובעיקר הנתונים ימשכו מפרסמים נוספים לנסות את כוחם בפלטפורמה של החברה. ואולם למרות הכל, לסנאפ יש בעיה. כמו כל חברות האינטרנט לאחרונה, גם היא סירבה לחשוף את צפי ההכנסות שלה לחודשים הקרובים, וזאת עקב הפכפכות הכלכלה העולמית בעקבות משבר הקורונה המתמשך.
לסנאפצ'ט יש יתרון נוסף. המודל שלה שמתבסס גם על שליחת הודעות וגם על פרסום תוכן, מתאים מאוד למצב הנוכחי בו משתמשים מסתגרים בבתיהם. שני התחומים האלה משולבים במחסור הגדול ביותר של בני האדם בימים אלה, קרבה לחברים ומשפחה והעברה של הזמן בנעימים.
בחברה הבינו זאת והודיעו שישקיעו את מירב המאמצים בגיוס מפרסמים בתחומי הגיימינג, בידור ביתי ומשלוחי מוצרים שאינם מזון או תרופות. לדברי אוון ספיגל, מנכ''ל ומייסד החברה, מפרסמים שמחפשים מכירות דרך מודעות נקודתיות ולאו דווקא פרסום של מותג מהווים את נקודת האור באסטרטגיה החדשה של החברה. כך למשל החברה יכולה לסייע לאולפני סרטים לבצע מעבר למודלים של הפצה דיגיטלית או סטרימינג. "יש לנו אמון מלא ביכולת הגידול בהכנסות שלנו גם לטווח ארוך", סיכם ספיגל את שיחתו עם האנליסטים הלילה.