משבר הקורונה
"אם מיקרוסופט הייתה מאיימת עלינו לא היינו מגייסים כל כך הרבה לקוחות"
מנכ"ל Slack סטיוארט באטרפילד, חשף את המספרים המעידים על ההצלחה של החברה וסבר כי משבר הקורונה הקפיץ את השוק שבע שנים קדימה
סטיוארט באטרפילד זוכר את רגע הקסם בו כל מה שניסה להשיג במשך חמש שנים התממש. "גל של משתמשים חדשים לגמרי הגיע מהשבוע של ה-9 במרץ עד השבוע של ה-16 במרץ, הצמיחה הייתה אנכית ותלולה", אמר מנכ"ל Slack ל- MarketWatch כשדנו על ההשפעה של המגפה הנוכחית על כוח האדם ברחבי העולם. "כל מה שניסיתי להשיג כמנכ"ל, במובן של עבודה תרבותית, ויעילות תקשורתית - התרחש".
- רחוקים בשיגרה: טיפים לעבודה מהבית מחברות שעובדות כך בשוטף
- המדריך לבחירת אוזניות לעבודה מהבית בימי הקורונה
- המדריך השלם לגאדג'טים שיסייעו לכם להפוך את הסלון למשרד ביתי
הגירתם הכפויה של מיליוני עובדים לעבודה מהבית האיצה את שוק העבודה מרחוק כפי שרק מגיפה בסדר גודל כזה מסוגלת לעשות. Slack, המציעה פתרונות לעבודה מרחוק, לקח יותר מארבע שנים לטפס ממיליון משתמשים המחוברים בו זמנית בפלטפורמת התקשורת השיתופית שלה ל-10 מיליון. בעוד שבין ה-10 ל-25 במרץ הם הגיעו כבר ל- 12.5 מיליון משתמשים.
"השבוע של ה-9 במרץ היה הפרודוקטיבי ביותר בתולדות החברה שלנו", אמר, "החל מה 1 בפברואר ועד ה-25 במרץ זכינו לעלייה של 80% על לעומת שני הרבעונים שקדמו לכן. במהלך ימי חול המספר המצטבר של דקות השימוש הפעיל ב- Slack על ידי כל המשתמשים ברחבי העולם עלה על מיליארד. המנויים בתשלום - כולל המחלקה לענייני וותיקים בארה"ב, KPMG ו- TD Ameritrade - טיפסו ל-110 אלף".
את מקרה ההצלחה של Slack ניתן להשליך גם על עסקים בתחום הטלקומיוטינג (עבודה מרחוק). סקר שערך גרטנר (Gartner) בין 317 סמנכ"לי כספים ראשיים בארה"ב מצביע על כך ששלושה מתוך ארבעה ארגונים יעבירו לפחות 5% מכוח העבודה שלהם למשרות מרוחקות לצמיתות גם לאחר סיום משבר הקורונה.
"יתכן שהדבר הקפיץ את השוק בשבע שנים" אמר ווין קורצמן, אנליסט בחברת מחקר השוק IDC. אילוץ של מיליוני אנשים לשנות את נוהלי העבודה היומיומיים שלהם "הוא הזדמנות מושלמת עבור חברות להפוך לעסקים דיגיטליים שהם רצו להיות".
מלבד Slack, פלטפורמת התקשורת השיתופית של מיקרוסופט, Teams, ממשיכה לרשום עלייה עצומה בעקבות המגפה. מיקרוסופט דיווחה בשבוע שעבר על שיא של 2.7 מיליארד דקות פגישה שנרשמו ב-31 במרץ, עלייה של 200% לעומת 900 מיליון באמצע מרץ. סך שיחות הווידיאו צמח בחודש מרץ ב-1,000%. במקביל, הפנטגון השיק לאחרונה שירות עבודה טלפוניות המבוסס על הפלטפורמה של מיקרוסופט עבור 4 מיליון עובדים.
מיקרוסופט מסרה בחודש שעבר כי Teams הגיעה ל-44 מיליון איש על בסיס יומי, לעומת 32 מיליון ב-11 במרץ ו-20 מיליון בנובמבר. ההשוואה הבלתי נמנעת בין Teams ל Slack גם מדהימה וגם מעיקה על באטרפילד "אם מיקרוסופט מהווה איום תחרותי כל כך על Slack כמו שהיא אומרת, לא היינו גדלים במכירות ומגיעים למיליון דולר מלקוחות", הוסיף באטרפילד, "כלומר, 44 מיליון זה מספר מרשים, אבל זה מתוך 200 מיליון לקוחות של 365 Office. שיעור אימוץ של בערך 20%". היכולות של Slack, עם עד 25 אלף ערוצים ותכונות אבטחה מעניקות לה יתרון תחרותי, הוסיף, "לסטארט-אפ הקטן יותר יש יתרון מול החברה הגדולה והמבוססת מכיוון שהמיקוד שלה מצטמצם לעשיית דבר אחד בצורה הטובה ביותר".