פוליטיקאים: תגידו שלום לצ'ט-בוטים בפייסבוק
פייסבוק זונחת את הצ'ט-בוטים במסנג'ר שלה ומבצעת שינוי אסטרטגיה באפליקציה לטובת הסטוריז. בנוסף, הניסיון לפתח סייענית דיגיטלית לפייסבוק - בוטל
- "הרובוטים נכנסים לעולמות השירות אבל לא יכולים להחליף את הקשר האישי"
- הגיע הזמן למרד הבוטים
- טוויטר חסמה מאות חשבונות פיקטיביים שקידמו מסרי תמיכה בנתניהו
מדיווח של אתר TechCrunch עולה שהחברה מתכננת להחזיר את מסנג'ר לתפקידה המקורי - להוות אמצעי תקשורת בין בני אדם, חברי פייסבוק. אמנם תכונות הצ'ט-בוטים לא יעלמולגמרי - אלה עדיין יהיו זמינות למשתמשים אם יחפשו אותם באופן אקטיבי או דרך מודעות וקישורים בפיד למשל - אך הם לא יופיעו יותר כשאנשי קשר זמינים לשיחה.
בכלל, גרסת מסנג'ר החדשה תשנה לא מעט מהעיצוב המקורי של האפליקציה. חלונית ה-Discover הועלמה, ובמקומה יישארו רק שתי חלוניות תחת הכותרת People. הראשונה תקרא Stories ותכיל, כפי שמשתמע משמה, את הסטוריז שהמשתמשים פרסמו. השנייה תכונה Active ותכלול את כל אנשי הקשר הפעילים ברגע זה.
המהלך נועד ככל הנראה על מנת להפוך את השימוש באפליקצית המסנג'ר לקל ומהיר יותר. זאת בניגוד לאפליקציות אחרות (כגון WeChat הסינית) שבהן יש ניסיון להפוך אותן לבעלות פיצ'רים רבים ככל הניתן ולכלול בין היתר גם ארנק אלקטרוני, חנות מקוונת ומרכז בידור. פיייסבוק לעומת זאת הסירה את האפשרות ליצור קשר עם עסקים, לשחק משחקים ולהתחבר לצ'ט-בוטים כדי לבצע קניות ברשת. במקום זאת, ברשת החברתית בונים על ההכנסות מפרסום בסטוריז - שכנראה הוכיחו את עצמן כיעילות יותר.
שתיים מקורבנות חיסול האפשרות להתקשרות עם העסקים הן אובר וליפט, שחלונית הזמנת שירותי הסעה דרכן חוסלה גם היא. כך גם האפשרות ל-Instant Games שהועלמה כנראה לטובת ריכוז כל פעילות הגיימינג בלשונית ה-Facebook Gaming. חשוב לציין שלכל המהלכים הללו היו רמזים עבים מאוד בחודשים האחרונים, כאשר באוגוסט שעבר פייסבוק אף הודיעה רשמית שהיא מתכננת את ביטול תכונת Discover והסטת הפוקוס לעבר הסטוריז.
כאמור, גיימינג וקשר עם עסקים אמנם הועברו לרקע אך לא בוטלו לגמרי. לשתי התכונות הללו ניתן לגשת על ידי חיפוש ייעודי או קישור אליהן מדף עסקי או פרסומת. הרעיון כאן הוא כנראה לעודד עסקים לשלם עבור שיווק דרך הפרסומות, כאשר תכונת הבוטים מהווה חלק ממגוון הכלים הפרסומיים שמוצעים ללקוחות.
חשוב לציין שצ'ט-בוטים מעולם לא הבשילו לכדי תכונה שהמשתמשים מעוניינים בה. הטכנולוגיה עצמה הגיעה למשתמשים כשהיא חצי-אפויה, ובחלק מהמקרים הבוטים הפכו לבדיחה ברשת. בנוסף, הניסיון לפתח סייענית דיגיטלית שתצטרף לתנופת פיתוח הבוטים בוטל גם הוא כאשר פייסבוק הודיעה לפני כשנה וחצי שהיא מפסיקה את הפיתוח של M, הסייענית האישית שהיתה אמורה להוות את אמצעי הקשר העיקרי בין המשתמשים לשירותים שלהם בפייסבוק - מסנג'ר.
ייתכן וקיימת עוד סיבה לכך שמסנג'ר הועלמה. סדרת השערוריות שהתעוררו סביב פעילותה של פייסבוק בשנים האחרונות הביאה לכך שהמשתמשים סולדים יותר משיתוף פרטים אישיים ומידע מדויק עם הרשת החברתית. המטרה כעת היא כנראה להפוך את מסנג'ר לעוד אפיק תקשורת עבור המשתמשים בדומה לווטסאפ. ועבור פייסבוק - למקור הכנסה יעיל יותר וממוקד בעסקי הפרסום - אותם היא מבינה יותר טוב מרוב המתחרות.