$
אינטרנט

CES 2020

נטפליקס היזהרי: הוליווד מקימה שירות סטרימינג חדש והוא עצבני

שירות הסטרימינג Quibi של ג'פרי קצנברג, מהמפיקים החזקים בהוליווד ושותפו סטיבן שפילברג, מיועד לסמארטפונים ומכשירי מובייל תחילה. הוא יושק באפריל ויעלה החל מ-5 דולר בחודש

שירות כלכליסט 16:0412.01.20
מג וויטמן, מנכ''לית HP לשעבר, וג'פרי קצנברג, חשפו ביום חמישי שעבר את שירות הזרמת התוכן החדש שלהם, Quibi. השירות יושק בתחילת אפריל ויעלה 4.99 דולר לחודש לגרסה המשלבת פרסומות או 7.99 דולר לגרסת הפרימיום. וויטמן, מנכ"לית Quibi חשפה את השירות באירוע מיוחד שנערך ב-CES 2020 בלאס וגאס.

 

בהודעה לעיתונות הודיעה החברה כי היא תשיק 175 תוכניות בשנה הראשונה, עם תוכן חדש בכל יום. Quibi, קיצור של Quick Bites (נגיסות מהירות) נוקטת בגישה שונה משאר שחקני הסטרימינג. במקום תוכניות באורך מלא, החברה מתכננת להבדיל את עצמה על ידי התמקדות במשתמשי סלולר שיכולים להזרים פרקים קצרים של תוכניות של פחות מ-10 דקות.

 

כך ייראה Quibi - שירות הסטרימינג החדש של הוליווד כך ייראה Quibi - שירות הסטרימינג החדש של הוליווד צילום: צילום מסך Quibi.com

 

כוכבים רבים מכריסי טיגן עד ביל מאריי חתמו על הסכם הפקת תוכן עם החברה. עם BBC, NBC והתוכנית 60 דקות של CBS ישנם הסכמים להפקת תוכניות חדשות יומיות לשירות. "היום אנחנו חיים בתקופה של מהפכה נוספת בבידור, הפעם במכשירים הסלולריים שלנו", כך וויטמן בהצהרה. "חדשנות בטכנולוגיית הסלולר ויכולות רשת משמעותה שיש לנו כעת מיליארדי משתמשים הצופים במיליארדי שעות של תוכן כל יום על מכשירי הסלולר שלהם", אמרה.

 

החברה תציע שלוש קטגוריות תוכן: סרטים שמחולקים לפרקים, תוכניות ייחודיות ותכנים יומיומיים סדרתיים כגון חדשות. Quibi חתמה עם סטיבן שפילברג כדי שיפיק את "סרטיה", ואלה ישוחררו בפרקים של בין שבע לעשר דקות. תוכניות נוספות יציעו ז'אנרים מגוונים, כמו אוכל, ספורט ותעודה, ויכללו גם תוכן לא מתוסרט. במסגרת התכנים ה-"יומיומיים" ישודרו חדשות יומיומיות באורך של בין חמש לשש דקות בכל מהדורה. בסך הכל, החברה הודיעה כי בכוונתה לפרסם לפחות שלוש שעות של תוכן חדש כל יום.

 

בנוסף, היא תשתף פעולה עם גוגל, ושירותי הענן שלה שלה מצד אחד, ועם צוות הפיקסל, שמייצר את קו מכשירי הסמארטפון של החברה, שיהיה אחראי על התאמה של התכנים לצפייה במכשירים סלולריים. עם תוכניות קצרות באות גם פרסומות קצרות. על תוכן של פחות מחמש דקות, משתמשים יצפו בשש עד עשר שניות של פרסומות.  

מג וויטמן, מנכ''לית Quibi, לשעבר מנכ''לית איביי ו-HP מג וויטמן, מנכ''לית Quibi, לשעבר מנכ''לית איביי ו-HP צילום: רויטרס

אחת הדרכים למשיכת מפרסמים היא על ידי הפיכתן של פרסומות לסדרות, וכך מתכננים בחברה להפוך פרסומת של שישים שניות לארבע פרסומות קצרות - שיופיעו עם צפייה בארבעה 'Quibis'. בין המפרסמים שכבר חתמו עם השירות נמצאים פרוקטר אנד גמבל, וולמארט, פפסיקו וגוגל.

 

"Quibi לא רק מציעה ליצרניות תוכן דרך נוספת לספר סיפור" אמר וויטמן. "היא מציעה גם למפרסמים הזדמנות חדשה: פלטפורמה בטוחה למותג שלהם המכוונת לקהל המיליניאלז בזמן שהוא בדרכים". החברה הצליחה להשיג יותר ממיליארד דולר במימון מאולפני תוכן גדולים ביניהם דיסני, פוקס, NBC Universal ועליבאבא. Quibi נכנסת לשוק רווי. אפל ודיסני השיקו שתיהן את שירות הזרמת התוכן שלהם בסוף השנה הקודמת, HBO עתידה להשיק את השירות שלה במאי, ו'פיקוק' של NBCUniversal יושק גם הוא במהלך השנה.

 

המודל אותו מנסה קוויבי לקדם מזכיר מאוד את הרעיון שעומד מאחורי תכני הווידאו של סנאפצ'ט, סרטוני המשתמשים של טיקטוק ובמידה מסוימת אף הסרטונים המוצגים בפייסבוק ואינסטגרם. עם זאת יש לציין שכיום אף אחד מהתכנים הייחודיים של שירותי הווידאו האלה לא זכה להצלחה גדולה וזאת בהתחשב בכך שאינם מוצגים לצופה בתשלום. קשה להעריך עד כמה המשתמשים ישמחו לשלם דמי מנוי ועדיין להיחשף לפרסומות. יכול להיות שהוליווד מבינה בסרטים וטלוויזיה, אך לא ברור אם היא פיצחה את המודל העסקי של הסטרימינג באינטרנט.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x