אינסטגרם מתקשה: שיעור הצמיחה נחתך בשליש
נתוני eMarketer מראים ששיעור הגידול של אינסטגרם ירד ל-6.7% בשנה החולפת לעומת 10.1% ב-2018. הקושי העיקרי של פייסבוק הוא במשיכה של משתמשים מבוגרים יותר שרואים באינסטוש רשת חברתית לצעירים בלבד
- רוצה לקפוץ אלי לאמנות? מוזיאון הפופ־אפ חוזר
- האם רשות הסחר האמריקאית תצליח לשים מקל בגלגלים של פייסבוק?
- אלה המקומות הכי מצולמים באינסטגרם
על פי הערכות האנליסטים, החל מ-2020 ועד סוף תקופת התחזית שלהם ב-2023, קצב הצמיחה ימשיך לרדת באופן עקבי וזאת בניגוד לתחזיות קודמות. האנליסטים מעריכים שהצמיחה תהיהי כ-4.5% ב-2020, לעומת הערכה מוקדמת יותר של 5.4%. ב-2021 הצמיחה תהיה 3.2% במקום 4.1%.
אחד הגורמים המשפיעים ביותר על האטה הכוללת בצמיחה היא שקבוצות גיל מבוגרות יותר לא מצטרפות לשירות בקצב שנחזה. בזמן שמשתמשים ותיקים לא מדירים את עצמם מהאינסטוש, ישנה צמיחה מהירה מהצפוי של 11.4% במשתמשים מארצות הברית בגילאי 25 עד 34. עם זאת, לא צפוי שקבוצה זאת תשנה את המצב באופן משמעותי בשנים הבאות, כאשר תחרות גוברת מצד סנפצ'ט ועלייתה של טיקטוק תקשה על אינסטגרם לשמור על קצב צמיחה גבוה.
"אינסטגרם מצליחה מאוד - זוהי הרשת החברתית השנייה בגודלה בארצות הברית מבחינת החדירה לשוק, אחרי פייסבוק, ולמרות לחץ הלך וגבר מצד המתחרים. אנחנו מצפים שתשמור על המקום השני עם הפרש משמעותי לעומת הפלטפורמות המתחרות". כך מיתן את הערכתו, נאזמול איסלם, אנליסט חיזוי ב-eMarketer.
בנוסף, ההכנסות של אינסטגרם ממודעות ממשיכות לעלות. איסלם מסר שמצפים מאינסטגרם לייצר הכנסות ממודעות 9.45 מיליארד דולר ב-2019, ולצמוח 46.6% ל-13.86 מיליארד דולר ב-2020. הכנסתן של מודעות חדשות, כמו בלשונית Discover פתחה אפשרויות חדשות למפרסמים. רכישות דרך פוסטים נמצאות עדיין בגרסת בטא בפלטפורמה, אך לפי התחזיות יהיה להן תפקיד חשוב בצמיחה פוטנציאלית עתידית.