$
מכשירים ומדריכים

מכשירי הווידאו צ'ט של פייסבוק נכשלו בשווקים; מה הלאה? ממיר חכם

חטיבת החומרה של החברה מפתחת ממיר שיכלול מצלמה באיכות גבוהה, בעלת טכנולוגיה לזיהוי המשתמש. בנוסף, פנתה לספקי תוכן כנטפליקס, הולו ודיסני כדי שיציגו תכנים דרכו. המטרה: להיכנס אל הסלון של המשתמש

רפאל קאהאן 12:2904.08.19

מכשירי סדרת פורטל (Portal) של פייסבוק, התקני ווידאו צ'ט שמסוגלים לעקוב אחר תנועת המשתמש בביתו, נכשלו בשווקים; לפי נתוני IDC, נמכרו רק כ-54,000 יחידות מאז הושקו לפני כשנה. עתה מנסה חטיבת החומרה של פייסבוק לפתח מוצר אחר - ממיר חכם שיתממשק לטלוויזיות ויכלול מצלמה לווידאו צ'ט. לפי דיווחי the Information ו-CNBC, מנהלת פייסבוק מגעים עם נטפליקס ודיסני, כדי שיספקו תכנים למוצר.

 

 

 

הייחודיות של סדרת פורטל היא בטכנולוגיית המעקב שלה, שמאפשרת לזהות את הדובר גם במסגרת קבוצה ולהתמקד בו אוטומטית. היא גם יכולה לעקוב אחריו אם יחליט לקום ולהסתובב בחדר למשל בעזרת מנוע חשמלי שהותאם למצלמה - אך תכונה זו הוטמעה רק בדגם היקר והגדול יותר בעל מסך ה-15.6 אינץ'.

 

מכשיר הפורטל של פייסבוק מכשיר הפורטל של פייסבוק צילום: פייסבוק

 

 

הממיר החדש, ששם הקוד שלו Catalina, יגיע בתצורה של מצלמת רשת שמותקנת על ראש הטלוויזיה וממיר עם שלט רחוק. הכוונה של פייסבוק היא לספק ערך מוסף למוצר החומרה העיקרי שלה חוץ ממשקפי ה-VR של אוקולוס.

 

 

 

הדיווח מאשר פרסום של אתר Cheddar משנה שעברה שחשף את התכנית של פייסבוק להיכנס לתחום שידורי הטלוויזיה. עם זאת לא היה ברור אז מה תהיה התצורה שהחברה תבחר. מעבר לנטפליקס ודיסני, הרשת החברתית גם ניהלה מגעים עם הולו, HBO ואמזון. האחרונה כבר פעילה בפורטל שלו היא מספקת את הסייענית הקולית שלה, אלקסה.

 

הטכנולוגיה של פורטל מאפשרת בנוסף להפעיל אפליקציות מציאות מוגברת כגון ספרים אינטראקטיביים לילדים. עם זאת הפנייה לחברות המדיה מגיעה ככל הנראה מההבנה שצרכנים אינם מעוניינים להגדיל את דריסת הרגל של פייסבוק בביתם ללא ערך מוסף שיצדיק זאת.

 

 

 

החברה השיקה קמפיין שנועד לשנות את התדמית השלילית שלה מבחינת הפרטיות. היא כבר חטפה החודש קנס ענק מה-FTC בהיקף של 5 מיליארד דולר והיא עדיין נמצאת תחת חקירה על ידי האיחוד האירופי ובית הנבחרים האמריקאי בנושא הפרות הפרטיות שלה. הכישלון של פורטל מועצם עוד יותר מול ההצלחה של המוצרים המקבילים של אמזון וגוגל. על פי הערכות IDC נשלחו כ-23 מיליון רמקולים חכמים במהלך הרבעון הראשון של השנה, כ-5 מיליון רמקולי אקו של אמזון וכ-4 מיליון רמקולי הום של גוגל.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x