$
חדשות טכנולוגיה

סנאפ משמרת את התנופה, רשמה זינוק בהכנסות ברבעון השני

הרשת החברתית הכניסה 388 מיליון דולר, צמיחה של 48% ביחס לרבעון המקביל אשתקד ו-18 מיליון מעבר לצפי האנליסטים; גם מספר המשתמשים היומיים בסנאפצ'ט צמח משמעותית, ונראה שהחברה חזרה למשוך משתמשים צעירים, בין היתר בשל פילטרים לשינוי המגדר

רפאל קאהאן 11:4924.07.19
סנאפ דיווחה אמש (ג') על תוצאות הרבעון השני 2019, עם עלייה של 13 מיליון משתמשים יומיים ביחס לרבעון הראשון. בסך הכל היו לאפליקציה כ-203 מיליון משתמשים יומיים לעומת 190 מיליון ברבעון הקודם ו-188 מיליון ברבעון המקביל אשתקד; זאת, בעוד בוול סטריט ציפו ל-192.2 מיליון משתמשים. מניית סנאפ זינקה ב-9% במסחר המאוחר אמש.

 

 

 

גם הכנסותיה זינקו בחדות; החברה הכניסה 388 מיליון דולר מפרסום, עליה של 48% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. גם כאן היא היכתה את תחזיות וול סטריט שהיו כ-360 מיליון דולר. החברה נמצאת בתקופה של צמיחה, שהחלה בסוף 2018, לאחר תקופה ארוכה של קשיים ונטישת משתמשים.

 

אפליקציית סנאפצ'ט אפליקציית סנאפצ'ט

 

 

סנאפ נהנית בימים אלה משילוב של סדרה של החלטות עסקיות נבונות וסביבה חיובית לפעילות שלה. החברה תיקנה את כל הבעיות שהיו בגרסה האחרונה של אפליקציית האנדרואיד שלה. משתמשים רבים סבלו מתקלות ומחוויית שימוש מוגבלת ומבלבלת, והתיקונים פתרו זאת. במשך תקופה ארוכה סבלה החברה מנטישת משתמשים וטענות על שאיבדה את חדשנותה, טענות שעתה התבדו: ההחלטה החכמה האחרונה של ההנהלה להוסיף פילטרים שמסוגלים לטשטש או להחליף את המגדר של המשתמש. מסתבר שאלו הפכו לפופולריים מאוד והיוו מקור משיכה חשוב מאוד עבור צעירים. הפילטרים הפכו לוויראליים והתמונות שצולמו דרכם הופצו לכל עבר ברשתות החברתיות.

 

החברה גם השקיעה בתוכן, וחתמה על שיתוף פעולה עם מפתחת משחקי המובייל זינגה, השקיעה בתוכני וידאו עבור איזור התוכן המקורי באפליקציה שלה ועוד. מתוך 13 מיליון המשתמשים החדשים, בין 7 ל-9 מיליון מהם הגיעו לאפליקציה בזכות הפילטרים החדשים שהושקו, כך לדברי בכירי החברה.

 

עוד יתרון של סנאפ הוא שהחברה הצליחה להימנע עד כה משערוריות בתחום הפרטיות. עבור חברה שלה קהל צעיר יחסית מדובר ביתרון עצום ביחס לפייסבוק ואפילו טוויטר. ה-DNA שלה, שבבסיסו האפשרות לשלוח הודעות שנמחקות מעצמן לאחר הצפייה, הפך את השימוש בה לפופולרי מאוד בקרב צעירים שמעוניינים לשמור את ההתכתבויות שלהם פרטיות; זאת, לרבות שליחה של תוכן בוטה ואפילו מיני.

 

 

ההכנסה הממוצעת פר משתמש זינקה בכ-36% וכעת מגיעה ל-1.91 דולר ברבעון. החברה גם הצליחה לצמצם את ההפסדים שלה, מ-353 מיליון דולר ל-255 מיליון דולר. ברבעון הקרוב החברה מצפה לגידול נוסף בהכנסות שצפויות לנוע בין 410 מיליון דולר ל-435 מיליון דולר. גם הפעם האנליסטים שמרנים יותר בהערכותיהם ומצפים לכ-402 מיליון דולר בלבד.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x