מאין השמלה? התוכנה תגלה: אמזון חשפה "שזאם לבגדים"
החברה חשפה מערכת שיודעת לזהות פריטי אופנה ספציפיים בתמונות שמעלים גולשים לאתר שלה; אם הם זמינים בחנות, יוצע לגולש לינק לרכישתם, ואם לא - יוצגו לו פריטים דומים
אמזון חשפה כלי מקוון חדש שמאפשר לה להציג ללקוחות בגדים שהם אהבו על בסיס תמונה בלבד; גולשים יוכלו להעלות תצלום של אדם שלובש פריטים ספציפיים, והמערכת תציג לו פריטים דומים ואף זהים, אם יש כאלה באתר אמזון.
קראו עוד בכלכליסט:
- אמזון חשפה רחפן משלוחים ייחודי, תשיק בקרוב משלוחים מעופפים
- על הכוונת של ממשלת ארה"ב: אמזון, אפל, פייסבוק וגוגל
- רשתות האופנה נחלשות גם בלי תחרות מאמזון
התכונה נקראת StyleSnap והיא מתבססת על מערכת בינה מלאכותית שיודעת לנתח את התצלומים ולהציע ללקוח מוצרים דומים. התכונה נחשפה בכנס re: MARS 2019 אמש, והיא למעשה סוג של שאזם לביגוד ואופנה.
מאין השמלה? התוכנה יודעת צילום: Amazon
לא מדובר בהמצאה מקורית: ישנם מספר סטארט-אפים בעלי תכונה דומה כמו syte.ai הישראלית ו-markable.ai הסינית. בנוסף, יכולת זיהוי פריטים קיימת גם בגם רשתות גדולות כ-ASOS וטארגט.
אמזון הציגה שירות דומה ב-2017, בדמות ה-Echo Look, מצלמת בינה מלאכותית שניסתה לספק ללקוחות עצות בתחום האופנה. עם זאת התוכנה לא היתה משויפת מספיק בזמנו וביצעה טעויות רבות. אמזון לא הרימה ידיים, ועדיין מפתחת כלים שיאפשרו לה להציג שירותי ייעוץ אופנה והכוונת רוכשים בקטגוריה זו.