מלחמת הסטרימינג: ספוטיפיי שכנעה את האיחוד האירופי לחקור את אפל
נציבות התחרותיות של האיחוד תבדוק טענות לפיהן מגבילה אפל את מתחרותיה באפסטור בתחום המוזיקה בסטרימינג, כדי לקדם את שירות אפל מיוזיק; אם תימצא אשמה בהתנהלות מונופוליסטית, תהיה חשופה לקנסות של מאות מיליוני דולרים
הישג לספוטיפיי: האיחוד האירופי יפתח בשבועות הקרובים בחקירה נגד אפל, בחשד שהפרה חוקי הגבלים עסקיים כדי לפגוע במתחרות בתחום שירותי המוזיקה בסטרימינג - כך דיווח אמש (א') הפייננשל טיימס.
קראו עוד בכלכליסט:
- דוחות טובים לספוטיפיי: חצתה את רף 100 מיליון המשתמשים בתשלום
- רדיו אלקסה: אמזון השיקה שירות מוזיקה בסטרימינג ללא תשלום
במרץ פנתה ספוטיפיי לאיחוד האירופי בתלונה לפיה אפל מטילה על אפליקציות באפסטור מגבלות שמקשות על ספוטיפיי ושירותים דומים להתחרות באפל מיוזיק. לטענתה, ענקית הטכנולוגיה מקשה על שירותים בתשלום לצבור נתח שוק ללא שימוש בשירות התשלומים של החברה, ממנו גוזרת אפל עמלה של עד 30% על כל עסקה. זאת, בין השאר, באמצעות איסור על הפניה משתמשים לרכישת מנוי בפלטפורמה אחרת או גביית מחיר נמוך יותר בעת רכישת המינוי מחוץ לאפסטור.
שירות אפל מיוזיק. האם מקודם על פני מתחרים?
אפל, בהודעה שפרסמה, טענה בתגובה שספוטיפיי רוצה ליהנות מכל יתרונות האפסטור, מבלי לתרום שום דבר לקידומה. "אחרי שהשתמשה באפסטור במשך שנים כדי להגדיל דרמטית את הפעילות העסקית שלה, ספוטיפיי מבקשת לשמור את כל יתרונות האקוסיסטם של האפסטור - כולל הכנסות ניכרות שהיא מקבלת מלקוחות אפל - בלי לתרום דבר", כתבה אפל.
אחרי שבחנה את תלונת ספוטיפיי וערכה בירורים בקרב לקוחות, שירותים יריבים וגורמים בשוק, החליטה נציבות התחרותיות של האיחוד לפתוח בחקירה רשמית נגד אפל. בסיומה, יכול האיחוד להטיל על אפל קנסות כבדים של עד 10% מהכנסותיה הגלובליות (שעמדו ב-2018 על 261.6 מיליארד דולר) ולחייב אותה לשנות התנהלות שעומדת בניגוד לחוק. לחקירה לא הוגדר מועד סיום והיא יכולה להימשך שנים, אם כי חברות שנחקרות יכולות להאיץ את התהליך ולהימנע מקנסות באמצעות הצעת עסקת טיעון שתכלול התחייבות לשינוי נהלים ופעילות.
אפל וספוטיפיי סרבו להגיב לדיווח.