הרגולטורים בארה"ב מתווכחים: האם להשית קנס אישי על צוקרברג?
אנשי נציבות הסחר הפדרלית לא הגיעו להסכמה בנוגע להיקף הקנס ולהשתת סנקציות אישיות על המנכ"ל; זאת, במסגרת המו"מ בין הרגולטור ופייסבוק, שנענשת על אוזלת ידה בעצירת גניבת המידע העצומה בפרשת קיימברידג' אנליטיקה
אנשי נציבות הסחר הפדרלית (FTC) בארה"ב מתקשים להגיע להבנות ביניהם בדבר גובה הקנס שישיתו על פייסבוק בגין חלקה בפרשת קיימברידג' אנליטיקה - כך דיווח אמש (ש') הניו יורק טיימס. בשלב זה לא ברור האם תיקנס בשלושה או בחמישה מיליארד דולר - עונש על שלא פעלה להגנת מידע פרטי של עשרות מיליוני משתמשים, מידע ששימש לביצוע הטיית קמפיינים פוליטיים ברחבי העולם, ככה"נ בידי רוסיה.
- האם פייסבוק וטוויטר צריכות לדאוג שלא נעליב את הפוליטיקאים שלנו?
- ההסדר של פייסבוק עם ה-FTC יכלול פיקוח חיצוני על שאיבת מידע
- מהפכה באינסטגרם: הלייקים יוסתרו, ותחרות הפופולריות תוקפא
הקנס יוטל במסגרת הסדר שימנע הליך משפטי ארוך, וב-FTC מתלבטים אם להשית גם סנקציות אישיות על מארק צוקרברג. החברה, מצידה, התנגדה בתוקף וטענה שאין סיבה שהמנכ"ל יקח אחריות אישית על מה שעשה כל אחד מעובדיו. ההתנגדות הזו עשויה לטרפד את המו"מ בין החברה והרגולטור, ולהפוך את התהליך ליקר ומסובך יותר.
זהו מקרה בוחן עבור ה-FTC ויכולתה להתמודד עם חברות טכנולוגיה חזקות. ה-FTC מורכבת מחמישה נציבים, מהם שלושה רפובליקנים ושני דמוקרטים; הרפובליקנים מעדיפים לראות הסדר ויש להם גם את הרוב להעביר אותו. מנגד, הדמוקרטים עשויים לדחוף לעונש קשה יותר ויש להם היום את הרוב בבית הנבחרים כדי להקשות על אימוץ פשרה רפובליקנית.
עד כה, הקנס הגדול ביותר של ה-FTC כנגד חברת טכנולוגיה עמד על כ-22.5 מיליון דולר והושת על גוגל ב-2012 בגין הטעיית המשתמשים בתחום איסוף המידע האישי. כיום הרגולטור הקשוח והמחמיר ביותר נמצא באיחוד האירופי: נציבות התחרותיות של האיחוד קנסה את גוגל במיליארדי יורו, והציגה גישה שעשויה להפוך לסטנדרט עולמי חדש בענישת חברות טכנולוגיה.