חברת הגיימינג הבריטית Fnatic גייסה 19 מיליון דולר
Fnatic, שלה מספר קבוצות משחקי וידאו מקוונים, גייסה עד כה שני גיוסים בהיקף 26 מיליון דולר. תחום משחקי הוידאו המקוונים נאמד ב־1.1 מיליארד דולר
חברת הגיימינג הבריטית Fnatic גייסה 19 מיליון דולר. החברה מחזיקה בבעלותה מספר קבוצות ספורט אלקטרוני (eSports). את ההשקעה הוביל יזם הטכנולוגיה הישראלי לב לבייב (אין מדובר בלב לבייב, היהלומן והבעלים לשעבר של אפריקה ישראל). בעקבות השקעתו בחברה יצטרף לבייב לדירקטוריון של החברה הבריטית.
משקיעים נוספים כוללים את קבוצות ההשקעות Beringea הבריטית, BlackPine מהונג קונג, ו-Unbound ומשקיע ההון סיכון Joi Ito שאף מנהל את מעבדות המדיה של MIT. זהו הגיוס השני של הקבוצה. ב–2017 היא גייסה כ–7.5 מיליון דולר, בין השאר מג’ים פלוטה, מבעלי בוסטון סלטיקס.
- אליפות העולם בפורטנייט: יותר מ-1,200 איש הודחו בגלל צ'יטים, 3 מיליון דולר למנצח
- לתוך הקיר, קדימה הסתער! מפתחת פורטנייט מסתכסכת עם הגיימרים
- מנכ"ל Epic מתכנן להפוך את פורטנייט לעולם וירטואלי מלא
Fnatic היא אחת החברות המובילות כיום בעולם הספורט האלקטרוני וקבוצות הגיימינג שלה נחשבות לטובות בתחומן. לחברה יש 10 קבוצות שמתמחים במשחקי רשת קבוצתיים דוגמת פורטנייט, פיפ”א, DOTA 2, קלאש רויאל, League of Legends וקאונטר סטרייק. מדובר במשחקי מחשב בהם קבוצות שחקנים מתמודדות זו נגד זו בטורנירים מקוונים, לרבות אליפויות עולם ומשחקים שנערכים באיצטדיוני ספורט גדולים. רבים מהמשחקים משודרים בשידור חי. כך לדוגמה באליפות העולמית של League of Legends צפו בו זמנית כ–200 מיליון צופים, והפרס עמד על מיליון דולר. כיום נבחנת האפשרות לשלב אחד או יותר ממשחקי הווידאו באולימפיאדה בפריז ב–2024 או בלוס אנג'לס ב־2028.
בהודעה שהוציאה Fnatic, אמר לבייב: "ספורט אלקטרוני הוא העתיד של בידור בעולם, כמו גם אחת התעשיות הכי דינמיות ומרגשות כיום. Fnatic מצליחה למצב את עצמה ככוח משמעותי, הן כקבוצה מובילה והן ככוח עיסקי גלובלי".
שוק של 1.1 מיליארד דולר
מייסד Fnatic והמנכ”ל הנכנס סם מתיוס מסר כי החברה מתכוונת להרחיב באופן משמעותי את פעילותה לאסיה וצפון אמריקה, ולהגדיל את כח האדם מ–150 איש לכ–1,000 בתוך חמש שנים. "אני גאה מאוד במה שהשגנו ב–15 השנים האחרונות. משקיעים מסדר גודל זה מעידים על הפוטנציאל העצום שיש לנו".
Fnatic תשתמש בכספים שגייסה לחזק את תוכניות התזונה והפסיכולוגיה של השחקנים, תשכור מאמנים לקבוצות ועוד. החברה מחזיקה קו ביגוד ומוצרים משלה, ובקרוב תשיק אוזניות מותאמות לצורכי השחקנים. ב–2015 רכשה הקבוצה את יצרנית ציוד הגיימינג Func ופיתחה לפתח קו מוצרים משלה, שנמכרים בכ–400 חנויות בסט ביי בארצות הברית.
תחום משחקי המחשב התחרותיים זוכה לאחוזי צפייה גבוהים מאוד בשידור חי ומקוון. התחום פעיל מזה עשור, ובשנתיים האחרונות גדל באופן משמעותי בזכות מעורבות הקהל. עיקר ההכנסות מגיעות מחסויות, פרסים בתחרויות ומכירת מוצרים ממותגים כגון חולצות, אוזניות ומחשבים. שוויו של השוק מוערך ב–1.1 מיליארד דולר - עלייה של 27% מהשנה שעברה, עם עליה מרשימה בפרסום וזכויות מדיה. מותגים מובילים דוגמת דיסני, הרשי וטויוטה נכנסו אף הם לתחום.