דו"ח מצוין לטוויטר: זינוק בהכנסות ובמספר המשתמשים הפעילים
הרשת החברתית דיווחה על 134 מיליון משתמשים פעילים בחודש ברבעון הראשון, לעומת 120 בתקופה המקבילה אשתקד ו-126 ברבעון הקודם; כמו כן, צמח הרווח הנקי שלה ל-191 מיליון דולר לעומת 61 מיליון ב-Q1 2018; החברה הודיעה שתאמץ שיטה חדשה לניתוח מספר הגולשים, כדי לתת למשקיעים תמונה מדויקת יותר
טוויטר דיווחה היום על תוצאות הרבעון הראשון של 2019, והציגה צמיחה משמעותית במספר המשתמשים. הרווח הנקי שלה עמד על כ-191 מיליון דולר, לעומת רווח של 61 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. הכנסות החברה עמדו על 787 מיליון דולר ברבעון החולף, לעומת 776.1 מיליון ברבעון המקביל.
- ג'ק דורסי: בניתי את טוויטר לא נכון
- מייסד ומנכ"ל טוויטר ג'ק דורסי קיבל ב-2018 שכר של 1.4 דולר
- טוויטר חסמה חשבונות כת סינית שניסתה להשפיע על הבחירות בישראל
מספר המשתמשים הפעילים בחודש עמד על 134 מיליון, לעומת 120 מיליון בתקופה המקבילה אשתקד ו-126 מיליון ברבעון האחרון של 2018; זאת, בעוד האנליסטים צפו לירידה של כ-4 מיליון במספר המשתמשים, כמו גם לרווח מתואם למניה של כ-15 סנט, אך החברה היכתה את התחזיות וסיפקה רווח מתואם של כ-37 סנט.
הצמיחה במספר המשתמשים היא שהובילה לצמיחה הנאה בהכנסות וברווחים, אך טוויטר הודיעה שבכוונתה לשנות את שיטת מדידת מניין הגולשים; במקום לספור חשבונות פעילים, תתחיל לספור חשבונות משתמשים שניתן להוון, כלומר משתמשים שהם גם פעילים וגם אנשים שניתן לחשוף לפרסומות ולאסוף מהם מידע. בכך, תוכל לסנן במידת מה את נוכחות הבוטים והחשבונות הפיקטיביים בדו"חותיה ולהראות תמונה אותנטית יותר למשקיעים.
משתפרים במלחמה בפייק ניוז
עוד נתון מעניין שטוויטר חשפה בהודעתה הוא היקפי ההכנסות מפרסום, שצמחו בכ-18% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. "מעולם לא היינו בטוחים יותר באסטרטגיה שלנו", כתב נד סגל, סמנכ"ל הכספים של החברה. בסך הכל עמדו ההכנסות מפרסום על כ-679 מיליון דולר, עם עלייה של 23% בפעילות המשתמשים. זאת, בנוסף לירידה של 4% בעלויות הפרסום פר משתמש.
רוב הכנסותיה של טוויטר הגיעו מהשוק האמריקאי: כ-432 מיליון דולר. מדובר בצמיחה של 25% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. הכנסותיה הבינלאומיות גדלו גם הן ל-355 מיליון דולר, עלייה של כ-11% ביחס לשנה שעברה.
טוויטר, כמו פייסבוק ויוטיוב, מתמודדת עם אתגר צמצום השימוש בפלטפורמה שלה להפצת פייק ניוז ותעמולה פוליטית. אחת הבעיות עימה התמודדה היא הכמות הגדולה של חשבונות מזויפים ובוטים שבין עמודיה. "אנחנו נוקטים בגישה אקטיבית יותר כדי לצמצם את תופעה", כתב מנכ"ל ומייסד טוויטר, ג'ק דורסי. הוא מסר שכעת נמחקים פי 2.5 יותר ציוצים שמכילים מידע אישי בעייתי. עוד הסביר שכ-38% מכל הציוצים הבעייתיים שנמחקים בכל שבוע מזוהים על ידי מערכות בינה מלאכותית.