Apex Legends עשוי להוציא את EA מהבוץ
משחק הבאטל רויאל שהושק השבוע כבר גייס עשרות מיליוני שחקנים. קצב הגידול שלו גבוה מזה של פורטנייט והוא צפוי להוסיף כ-100 מיליון דולר הכנסות לחברה
המשחק החדש של אלקטרוניק ארטס (EA) הוא Apex Legends. הוא מבוסס על פורמט באטל רויאל כמו פורטנייט במסגרתו המנצח הוא השחקן ששורד אחרון. המשחק נהנה מתשומת לב רבה ברחבי האינטרנט. כמו מתחרהו, גם את אייפקס לג'נדס אפשר להוריד בחינם.
- לאחר החולשה ברבעון האחרון: מנכ"ל חדש לפלייסטיישן של סוני
- הערכות: שוק הגיימינג יפסיק לצמוח השנה, לראשונה מאז 1996
- נינטנדו מתאוששת משנה קשה, נערכת לתקיפה בגזרת המובייל
בינתיים EA יכולה להיות מרוצה, המשחק כך נראה, צומח במהירות. בשבוע שעבר מסרה החברה שמאז השקתו היו לו כבר כ-10 מיליון שחקנים ב-72 השעות הראשונות. המספר הזה עלה מאז לכ-25 מיליון כפי שדווח השבוע.
"מאז שהשקנו את אייפקס לג'נדס ביום שני שעבר (לפני שבועיים, ר"ק), חווינו את הקמתה של קהילת אפקס לג'נדס מלהיבה, משגשגת ושמספקת משוב ורעיונות מעולים", כתב וינס זמפלה מחטיבת פיתוח המשחקים Respawn Entertainment. "המטרה שלנו היא לבנות את המשחק הזה ביחד אתכם, חברי הקהילה שלנו, אז תמשיכו לספק לנו משוב כי אנחנו בהחלט מקשיבים", כתב בבלוג.
יכול לעקוף את פורטנייט
ההצלחה שחווה EA עם אייפקס מספקת לה הזדמנות לעקוף את פורטנייט, שנכון לדצמבר היו לו 200 מיליון שחקנים פעילים. הפופולריות הגדולה של פורטנייט הפכו אותו לתופעה חברתית. בין השחקנים נמנים סלבריטאים, מוזיקאים וכוכבי ספורט וצעדי הריקוד שלו כבר הפכו לתופעת תרבות. עם זאת בגלל שהמשחק נחשב כפונה לקהל הרחב, גרסת ה-E-sport שלו טרם הצליחה למשוך מספיק מקצוענים כדי להפוך את הליגה המקצוענית שהוקמה עבורו לרווחית.
מספר השחקנים אינו ההוכחה היחידה להצלחה של אייפקס. סימן נוסף הגיע זמן קצר לאחר ההשקה, אז גיימרים החלו לשחק את המשחק בשירות הסטרימינג הפופולארי למשחקי מחשב, Twitch בשיעור הגדול פי 3 לעומת הסטרימינג של משחקי פורטנייט. נתונים כאלה מהווים גם אינדיקציה לכדאיות לפיתוח המשחק בתחום הספורטיבי ולהקמה של ליגה מקצוענית.
"המשחק נהנה מפתיחה יוצאת דופן", הגיב האנליסט מייקל פאכטר מ- Wedbush Securities בשבוע שעבר. אף שהתוצאות הפיננסיות של EA בתקופת החגים היו מאכזבות (בין השאר בשל הפופולריות של פורטנייט), פאכטר מעריך כי אפקס לג'נדס יוסיף 100 מיליון דולר להכנסות של EA בשנה התקציבית הבאה.
שוק הגיימינג מודאג
בסך הכל מדובר בתוספת נאה לחברה ושמספקת לה אוויר לנשימה. שוק הגיימינג מדאיג את המשקיעים כך למשל מתחרתה הגדולה Activision Blizzard דיווחה על סבב פיטורים עצום של כ-800 עובדים למרות תוצאות רבעוניות טובות. מה שמעיד שהשוק מודאג מדעיכה של רמת הענין של השחקנים סביב הכותרים המסורתיים כגון באטלפילד, פורזה מוטורוספורט או דסטיני.
הבעיה היא גם שיצרניות החומרה, מיקרוסופט, סוני ונינטנדו לא ממש הציעו חידושים לדגמי הקונסולות הוותיקות השנה, והדגמים החדשים שלהן לא צפויים להגיע לשוק לפני 2020. הסוויץ' של נינטנדו אמנם עוררה עניין רב, אך הזמינות שלה מוגבלת בעולם והיא נחשבת נחותה טכנולוגית מדגמי המתחרות - האקסבוקס One X והפלייסטיישן 4, הגם שהן מיושנות כבר בעצמן.
מפתחות המשחקים לא הצליחו לעורר את עניין השחקנים ולמעט הטירוף סביב פורטנייט, לא היה שום זיכיון או משחק שהצליח להניע את הגיימרים להוציא כסף. אפילו כותר כמו Destiny 2 שהיה אמור להפוך ללהיט כפי שהיה עם קודמו לא ממש הצליח והוא חלק מהסיבה שב-EA מעוניינים להיזהר השנה ושמחים לגלות שאייפקס לג'נדס כל כך מעניין את הקהל.