נינטנדו מתאוששת משנה קשה, נערכת לתקיפה בגזרת המובייל
החברה היפנית לא הצליחה להגדיל משמעותית את היקף מכירות קונסולת הסוויץ' שלה בשנה החולפת, מה שהוביל לירידה מתמשכת במנייתה. ואולם, לפני כחודש החלה להתאושש, ועתה נערכת להשקת משחקי המשך בסדרת פוקימון גו הפופולרית
ענקית הגיימינג היפנית נינטנדו החלה להתאושש, לאחר שנה של ירידות בערך מנייתה. לפי בלומברג, צנחה המנייה בכ-44% מתחילת 2018, אך המגמה החלה להתהפך לפני כחודש, ועתה צמחה ב-22%. נינטנדו התקשתה להגדיל את היקף המשתמשים של קונסולת הסוויץ', אותה השיקה ב-2017. החברה ציפתה למכירות של 20 מיליון יחידות, ועתה נראה שלא תגיע ל-18 מיליון - מה שיעיב על הדו"ח השנתי שתפרסם החברה במרץ.
- נינטנדו צופה הכנסות של מיליארד דולר בשנה ממשחקי מובייל
- הסוויץ' ממשיך לסחוף רוכשים - נינטנדו רושמת שיאי הכנסות ומעלה תחזיות
המשקיעים והאנליסטים מגלים אופטימיות זהירה בשל צפי להשקת הכותר החשוב ביותר של נינטנדו בשנתיים האחרונות: משחק המשך לפוקימון Go. על אף שמכירות הסוויץ' מהוות כמחצית מהכנסות נינטנדו, תחום התוכנה והמשחקים מהווה אפיק הכנסה מרכזי נוסף, והחברה תשקיע בו ותשיק מספר כותרי פוקימון במקביל כדי לנצל את עניין הקהל במותג.
הכותרים בדרך כלל מושקים קודם כל לסוויץ' ולאחר מכן מוסבים לאייפון ואנדרואיד. למשל, אחד המעניינים שברשימה הוא משחק המירוצים Mario Kart Tours שהיה להיט מכירות בגרסת הסוויץ' שלו. הוא צפוי להגיע לחנויות האפליקציות במרץ הקרוב.
ועדיין, תחום הקונסולות הוא ליבת עסקי החברה ועליה למצוא דרכים להגדיל את בסיס המשתמשים שלה. יש לה כעת חלון הזדמנויות, בדמות דחיית השקת הקונסולות החדשות של סוני ומיקרוסופט. שתי החברות כנראה לא יציגו את הדורות הבאים של הפלייסטיישן והאקסבוקס לפני 2020.
אם נינטנדו תוריד את מחיר הסוויץ' ותשפר את מערך ההפצה העולמי, תוכל להגיע לשווקים חדשים ולהתבסס על חשבון מתחרותיה. ואולם, נינטנדו היתה תמיד שמרנית מאוד מבחינה עסקית, ומדדה את צעדיה בזהירות.