$
מכשירים ומדריכים

שוק המחשבים הישראלי: לנובו עקפה את HP וחזרה לצמרת

ברבעון האחרון של 2018 נמכרו בארץ כ-225,000 מחשבים ניידים ונייחים, ירידה של 3.7% בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה קודם לכן. לנובו רשמה 31.7% מהמכירות, כשאחריה HP עם 27.7% ו-Dell עם 20.4%

רפאל קאהאן 12:2004.02.19

היצרנית שמכרה הכי הרבה מחשבים בישראל ברבעון האחרון של 2018 היא לנובו הסינית - אחרי תקופה ארוכה בה שלטה HP בטבלת המכירות המקומית.

 

 

מנתונים של IDC שהגיעו לידי כלכליסט עולה שברבעון הרביעי נמכרו כ-225 אלף מחשבים חדשים, מהם 31.7% מתוצרת לנובו, 27.7% מתוצרת HP (כשברבעון השלישי החזיקה בכ-35% מסך המכירות), 20.4% מתוצרת Dell ו-8.1% מתוצרת אסוס.

 

מחשב ה-ThinkPad X1 Extreme של לנובו מחשב ה-ThinkPad X1 Extreme של לנובו צילום: ניצן סדן

 

 

המקום החמישי מפתיע: קמעונאית המחשבים אייבורי, שמוכרת מחשבים שולחניים במיתוג שלה, מחזיקה ב-3.3% מהמכירות. בכך, שמרה על נתח שוק גדול משל שחקניות עולמיות כאפל, אייסר, טושיבה, MSI ועוד. מכירות המחשבים בישראל ירדו ברבעון האחרון של 2018 ב-3.7%, נתון דומה לשיעור הירידות בשווקים דומים בעולם.  

 

שוק המחשבים בישראל שומר על יציבות יחסית, ללא תנודות גדולות במיוחד. אסוס הצליחה להפתיע את השוק לפני מספר רבעונים, כשרשמה צמיחה בולטת במכירות המחשבים הניידים שלה, אך ברבעון זה חזרה לנתון הממוצע.

 

 

קצת קשה להשוות בין ביצועי החברות, שכן רק לנובו, HP ו-Dell מוכרות גם מחשבים ניידים וגם מחשבים שולחניים לכל קטגוריות השוק - ארגונים, משתמשים פרטיים, ומוסדות חינוך. למשל, אסוס חזקה בעיקר במכירות לצרכן הקטן ואילו אייבורי משווקת בעיקר מחשבים שולחניים שהרכיבה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x