מיתוג מעסיק
סמנכ״לית משאבי האנוש של חברת Outbrain מספרת להייטקיסט איך זה באמת לעבוד בחברה
התחרות על עובדים מוכשרים בענף ההייטק גוברת. במסגרת סדרת הראיונות של ערוץ הייטקיסט עם מנהלים בארגונים, מצאנו כי עבור טאלנטים, הבחירה במקום העבודה הבא מבוססת על הרבה מעבר לתלוש השכר. ראיון 50 מתוך 100 בסדרה; והפעם, דפנה מיכאלי, סמנכ״לית משאבי האנוש של חברת Outbrain!
1. דפנה מיכאלי, מה מאפיין אתכם כארגון ואילו ערכים חרטתם על דגלכם?
אאוטבריין חברה גלובלית ורב תרבותית, שקיימת כבר 12 שנה ופועלת ב-15 סניפים בעולם. אנחנו גאים שיחד עם הגידול המאסיבי שהחברה עוברת בשנים האחרונות, ערכי הליבה שלה עדיין מתקיימים כחלק מהאג׳נדה ומונחלים ביום יום של כולנו. כששואלים אותי מה הופך את אאוטבריין לחברה כל כך מיוחדת, המילה הראשונה שעולה לי זו אמון. אמון שמתקיים בין העובדים להנהלה, בין החברה לשותפים העסקיים שלה וללקוחות שלה ובין מחלקות שונות בארגון. מתוך הדגשת ערך האמון, צומחת מערכת יחסים ארוכת טווח בין העובד לארגון ולהפך. כשעובד לוקח יום מחלה או ממלא דו״ח הוצאות במסגרת ביקור עבודה בחו״ל, הוא לא נדרש להציג אישור מחלה או קבלות, אנחנו מאמינים לו. כשעובד מרגיש מיצוי בתפקיד הנוכחי, שיחה על עתידו בין אם זה באאוטברין או מחוץ לה, היא לגיטימית, בלי חששות על איך זה ייתפס או איך המנהל יפעל בעקבותיה. באותה מידה, העובד מאמין בקבלת ההחלטות של הנהלת החברה וביכולת שלה לכוון קדימה וזו באמצעות ערך נוסף, שקיפות. מדי סוף שבוע כל ראש מדינה מכנס את עובדי החברה ומשקף את המסרים המרכזיים, אחת לשלושה שבועות יש פגישת חברה גלובלית, בה עובדים מכל המשרדים בעולם נחשפים למספרים, פיתוחים חדשים, הצלחות לצד אכזבות. אנו מאמינים ששקיפות היא בסיס הכרחי לשותפות ושייכות, וזו הדרך היחידה לוודא שכלל העובדים נמצאים "במגרש" ולא יושבים אי שם ביציע.
אחד המאפיינים הייחודיים שקיימים בחברה, עונים על האני מאמין של ירון (גלאי) ואורי (להב) ״Be the CEO of your own domain״. המשפט הזה טומן בחובו את ערך ה-Ownership ומשמעותו, כשנופלת בידייך אחריות בין אם בצורת ניהול פרויקט, פיתוח פיצ׳ר או ניהול קמפיין העובד לוקח בעלות מלאה על הנושא והמערכת תומכת ומקנה לך את הכלים, על מנת שתוכל לפעול בביטחון. האני מאמין הזה, גם מפנה מקום לגייס אנשים יותר טובים מאיתנו, שיוכלו להוביל תחומים שלמים. ישנם עוד כמה ערכים שאנו יכולים להתייחס אליהם כגון חדשנות, יצירתיות ולמידה שעוד ניגע בהם... אבל תכלס, נתייחס לערך שהכי מייצג אותנו ה- ״תכל'ס״. מבחינתנו היכולת להגיע לשורה התחתונה ו-getting things done, זה מה שמגדיר אותנו הכי טוב ומנחה את היום יום של כולנו.
2. אלו עובדים ״ירגישו בבית״ ויצליחו בארגון שלכם?
תכליתיים, חכמים אבל צנועים, שחקני צוות עם הרבה חוש הומור.
3. כיצד אתם עוזרים לעובדים להצליח בארגון ולפתח את הקריירה שלהם?
אאוטבריין, בצמיחה וגדילה מתמדת, בוודאי בשנים האחרונות מה שמזמן המון אפשרויות פיתוח וקידום. כמדיניות, כל תפקיד חדש שנפתח, אנו בודקים קודם כל האם ניתן לאייש אותו פנימית, ורק אז יוצאים לגייס בחוץ. בנוסף, למידה זה אחד הערכים שחשוב לנו לקדם עבור עובדי החברה. חשוב לנו להשקיע ולפתח את העובדים גם ברמה המקצועית וגם ברמה הבינאישית. אנו משקיעים בתכנית מנטורינג, מאפשרים גישה לפלטפורמות למידה און ליין, שולחים לכנסים מקצועיים בארץ ובחו״ל ומקיימים במשרד מערך שלם של סדנאות לשיפור מיומנויות וכישורים בין אישיים. ברמת המבנה הארגוני, השנה יישמנו מודל עבודה בצורה של גילדות מקצועיות, כך שמפתחים העוסקים בסקופ טכנולוגי זהה אך על מוצרים שונים, יוכלו ללמוד זה מזה על אף שהממשק ביניהם יחסית נמוך.
4. אילו אירועים / פעילויות החברה מקיימת לטובת העובדים?
במהלך השנה ישנם אירועים ופעילויות שונות, מאירועי צוות, מחלקה ועד אירועי חברה עם או בלי בני זוג ומשפחה. בנוסף, קיימים ימי למידה בנושאים מקצועיים, מפגשים בנושאים טכנולוגיים, האקתון פנימי שקורה לפחות פעמיים בשנה ועוד. כל יום חמישי, יש לנו מפגש חברה Coffee Time במסגרתו יש לנו שעת למידה, ואחת לתקופה אנו מארחים דמות מעוררת השראה. בנושאים כגון רווחת העובד, אנו מקיימים שיעורי יוגה במשרד, יש לנו חדר מוזיקה מאובזר, אנו מעודדים ומקיימים קבוצות התנדבות שונות. ה-Work life balance של העובדים חשוב לנו ובקיץ האחרון הענקנו לעובדים שלושה ימי חופש בנוסף לימים הקיימים, לניצול בימי ראשון לזמן איכות גם לעצמם וגם עם המשפחה ((Summer Sunday.
5. מה החזון שלכם בכל הקשור לאנשים שעובדים בחברה?
לבנות סביבת עבודה שמאפשרת לכל עובד צמיחה אישית ומקצועית על פי צרכיו וברוח ערכיו. תוך כדי שיח פתוח ומתמשך בין העובדים והמנהלים, במסגרתו דנים באפשרויות הפיתוח הקיימות בחברה.
6. כיצד נראה יום עבודה בארגון?
מבחינת תוכן, התחושה היא שכל יום קורה משהו במשרד. אורחים מבחוץ, משלחות, סדנאות, מפגשים מקוונים עם שאר המשרדים בעולם. החלל שאנחנו מארחים בו נמצא בקומה החמישית ונקרא קנטינה. המשפט ״אז מה יש היום בקנטינה״, די מאפיין את התנועה שיש לנו במשרדים.
7. מה מאפיין את העובדים והמנהלים בארגון שלכם? אילו אנשים אתם מחפשים?
המאפיין העיקרי הוא האותנטיות. אנחנו מכירים את עצמנו די טוב ולא מנסים להיות משהו שאנחנו לא. לכל ענף יש את הטרנדים שלו ואנחנו די משתדלים להימנע מזה. למרות שגדלנו, למנהלים בחברה חשובים הקשר הבינאישי, תקשורת פתוחה ובגובה העיניים. אנחנו די פשוטים ואוהבים לתת לכל אינדיבידואל את הביטוי העצמי שלו.
בואו להכיר אותנו לעומק ולהתעדכן במשרות הפתוחות שלנו באתר הקריירה שלנו בהייטקיסט.
הייטקיסט – פלטפורמת מיתוג המעסיק החדשה והיוקרתית לענף ההייטק בישראל.