מיתוג מעסיק
סמנכ״לית משאבי האנוש של חברת Yotpo בישראל, מספרת להייטקיסט איך זה באמת לעבוד בחברה
התחרות על עובדים מוכשרים בענף ההייטק גוברת. במסגרת סדרת הראיונות של ערוץ הייטקיסט עם מנהלים בארגונים, מצאנו כי עבור טאלנטים, הבחירה במקום העבודה הבא מבוססת על הרבה מעבר לתלוש השכר. ראיון 35 מתוך 100 בסדרה; והפעם, מיכל אברמן-שמעון, סמנכ״לית משאבי האנוש של חברת Yotpo בישראל!
1. מיכל, מה מאפיין אתכם כארגון ואילו ערכים חרטתם על דגלכם?
חשוב לנו לשמר אווירה נעימה ולא פורמלית תוך הקפדה על מקצועיות בלתי מתפשרת, למרות שגדלנו מאוד ואנחנו מונים היום מעל 300 עובדים בארבע מדינות ברחבי העולם (תל אביב, ניו יורק, לונדון ובוסטון). אנו מאמינים שזו הדרך הטובה ביותר להגיע לתוצאות שהובילו אותנו עד היום למקום בו אנו נמצאים. חשוב לנו שלעובדים שלנו יהיה נעים להגיע יום יום לעבודה. שהם יסתכלו כל יום מחדש על מי שיושב מימינם ומשמאלם וירגישו שיש להם ממי ללמוד ושטוב להם להגיע לעבודה. חשוב לנו שהעובדים שלנו ירגישו שהם משמעותיים ומתפתחים, שהם בעלי השפעה ושלעבודה שלהם יש ערך. חשוב לנו שבחברה תהיה אווירה של חדשנות ויצירתיות ולעודד את העובדים לחשוב האם אפשר לעשות את הדברים קצת אחרת ולתת להם את הייחוד שלנו. אנחנו לא מתפשרים על איכות האנשים ולמרות השוק התחרותי נמתין כל שיידרש עד שנמצא את ההתאמה הנכונה בין עובד לתפקיד.
2. אילו עובדים ״ירגישו בבית״ ויצליחו בארגון שלכם?
אנשים שמתמקדים בעשייה, שאוהבים ללמוד ולהתפתח ולהתמודד עם דברים חדשים בפעם הראשונה. אנשים שאכפת להם ממקום העבודה ומאנשי הצוות והמחלקה שלהם, שמוכנים לתרום ולהשקיע מעצמם. עובדים שיודעים להתמודד עם שינוים בקצבים גבוהים, רואים את היתרונות ויודעים להתמודד עם האתגרים שבהתפתחות תמידית של הארגון. אנשים שמעריכים תקשורת כנה ופתוחה ובאים להיות חלק מצוות. אנשים יוזמים, אנרגטיים ואקטיביים, שבאים לחברה על מנת להישאר לטווח הארוך.
3. כיצד אתם עוזרים לעובדים להצליח בארגון ולפתח את הקריירה שלהם?
אנחנו אחרי שלוש שנים של צמיחה מהירה מאד. לאנשים היו הרבה הזדמנויות לפיתוח הקריירה ולהתפתחות מקצועית שבאו יחד עם הגדילה המהירה – צוותים שגדלו במהירות, משרות ניהול שנוצרו וכו׳. ב-2019 אנחנו עדיין צפויים לגדול בצורה משמעותית במרכז הפיתוח שלנו בתל אביב. הגדילה תמשיך לאפשר הזדמנויות פיתוח טבעיות ולצד זאת אנחנו עובדים על פיתוח מסלולי קריירה פנימיים, הכשרות מנהלים ופיתוח עובדים. אחד הדברים שמאפיינים אותנו זה שאנחנו לא נותנים לעובדים להישאב לאזור הנוחות שלהם ודוחפים כל הזמן אנשים לאתגרים ולמצוינות בביצועים, אני חושבת שבכך משתקפת גישה של למידה והתפתחות תמידית.
4. אילו אירועים / פעילויות החברה מקיימת לטובת העובדים?
פעמיים בשנה אנחנו מארגנים "Innovation week" במסגרתו מתקיים "האקתון" מתמשך – מחלקת הפיתוח עוצרת את העבודה השוטפת ועוסקת אך ורק בעיצוב ותכנון חדשני של המוצר הבא. חברתית, לאורך השנה יש לנו אירועים גדולים ומרכזיים ואירועים שונים במשרדים. אנחנו מקפידים שכל רבעון כל צוות או מחלקה ישקיעו בגיבוש פנימי על פי בחירתם. בנוסף, יש בחברה חוגים כגון שיעורי יוגה וקבוצת כדורגל – כל זאת על פי בחירת העובדים. אחת לרבעון אנחנו מקיימים הרצאה מעשירה של מובילי המרצים בארץ שמטרתה נטו העשרה ולמידה בתחומים שונים.
5. מה החזון שלכם בכל הקשור לאנשים שעובדים בחברה?
חשוב לנו שלעובדים שלנו יהיה טוב ושהעובדים שלנו יישארו איתנו לאורך זמן וירצו להביא חברים שלהם לעבודה. מקור הגיוס הכי חזק ויציב שלנו מאז ההקמה הוא "חבר מביא חבר" וזה מדבר בעד עצמו. במקביל אנחנו מאוד מכבדים את החיים האישיים של העובדים ויודעים שבסוף היום לעובד יש את המשפחה, הזוגיות, התחביבים, החיים האישיים שלו שגם הם צריכים לבוא לידי ביטוי ולהשתלב בחייו כעובד. כיוון שאנחנו מסתכלים על העובדים שלנו לטווח הארוך, החיים האישיים חייבים לבוא לידי ביטוי ולקבל מקום ולהשתלב בחיי העבודה.
6. כיצד נראה יום עבודה בארגון?
יום העבודה משתנה מאד מיום ליום. יש אווירה מאוד חזקה של עשייה ושל עבודה גלובלית. להרבה מהמחלקות יש צוותים ברחבי העולם וזה מורגש ביום יום, העבודה הגלובלית יוצרת הרבה עניין ולמידה עבור העובדים. כמו כן, יש עבודה במקביל על מספר קווי מוצר ואנחנו כל הזמן עסוקים בלחשוב על קו המוצר הבא והכנה לקראת האתגרים הבאים מה שהופך את היום יום למרתק.
7. מה מאפיין את העובדים והמנהלים בארגון שלכם? אילו אנשים אתם מחפשים?
קודם כל שיהיו אנשים טובים. מקצוענים בתחומם. אנשים שמצד אחד מגיעים עם ניסיון וידע ומצד שני פתוחים ללמידה ודיאלוג. אנחנו מחפשים אנשים שטובים ואוהבים עבודת צוות. החברה היום היא בשלב שבו מצד אחד מחפשים אנשים ומנהלים מנוסים, מובילים בתחומם ומצד שני עוד יש מקומות והזדמנויות לאנשים בתחילת הקריירה שרוצים להצטרף לחברה סופר מעניינת שעתידה להמשיך לגדול ולהתפתח בצורה משמעותית ב-2019 ובשנים הבאות לאחר מכן.
בואו להכיר אותנו לעומק ולהתעדכן במשרות הפתוחות שלנו באתר הקריירה שלנו בהייטקיסט.
הייטקיסט – פלטפורמת מיתוג המעסיק החדשה והיוקרתית לענף ההייטק בישראל.