זמן לשינוי: פייסבוק משיקה עיצוב חדש לאפליקציית המסנג'ר
הגרסה הבאה של האפליקציה, בה משתמשים כ-1.3 מיליארד גולשים בחודש, תהיה רזה ויעילה יותר; במקום תשעה תפריטים ומצבי פעולה, יהיו לה שלושה בלבד - להתכתבויות, לסטוריז ואנשי קשר, ולגילוי תוכן חדש
פייסבוק החלה היום (ג') בהפצה של הגרסה החדשה של אפליקציית מסנג'ר, שכוללת שינוי עיצוב משמעותי ליישום הצ'ט הוותיק. במהלך מסיבת העיתונאים שנערכה הערב (ג'), הסביר סגן נשיא חטיבת מסנג'ר, סטן צ'נדובסקי, שהרעיון מאחורי העיצוב החדש הוא לפשט את חוויית השימוש ולבנות "בסיס חדש שיאפשר לשלב פיצ'רים חדשים במהירות".
- בימ"ש בארה"ב: פייסבוק לא חייבת לתת לממשלה לצותת למסנג'ר
- ברוקר מהצ'ט: פייסבוק מסנג'ר תאפשר סחר במניות ותעודות סל
- מהפך בארה"ב: אינסטגרם עקפה את סנאפצ'ט, כובשת את הצעירים
השינוי העיקרי בעיצוב הוא המעבר לשלושה חוצצים במקום תשעה שהיו בה עד היום. החוצץ הראשון יכלול את הצ'ט, השני - את רשימת החברים והסטוריז שלהם ואילו השלישי יישמר לגילוי תוכן, כמו משחקים ושירותים עסקיים למיניהם. למסנג'ר יש כיום כ-1.3 משתמשים חודשיים, ונשלחות בה כ-10 מיליארד הודעות ביום. השינוי העיצובי נועד להקל על פייסבוק בהיוון האפליקציה, ע"י הצגת פרסומות ברשימת הצ'טים, וכן פוסטים פרסומיים בפיד שמקשרים ישירות לשיחה במסג'ר עם החברה שפורסמה. השיחות וכן פוסטים פרסומיים בפיד של פייסבוק ששולחים ישירות לצ'ט עם העסק במסנג'ר.
תכונה חדשה נוספת היא אפשרות לערכת נושא כהה, שתבליט את ההודעות בתאורה חלשה. לפי דיווח של CNBC, התכונה הזו צפויה להגיע גם לווטסאפ.
מסנג'ר היתה זקוקה לאיוורור הזה: כבר שנים שכל התכונות שנוספו לה היוו ניסיון לחסום ולחקות את סנאפצ'ט, וכך הפכה לאפליקציה מגושמת. למשל, תכונת הסטוריז הופיעה בשני חוצצים שונים, כפילות שלא הועילה לרשת החברתית. לאחר שהוסר רכיב הסטוריז המיותר, צמח שיעור השימוש בכלי זה, וכיום משתמשים בסטוריז של פייסבוק כ-300 מיליון גולשים בחודש.
פייסבוק סבלה מלא מעט שערוריות בשנה האחרונה והביקורת נגדה, גם מקרב בכיריה לשעבר ואיתם משקיעים בולטים שלה, לא הועילה לערך המניה שלה שחוותה צניחה בחודשים האחרונים. פייסבוק צפויה להציג את דוחותיה לרבעון השלישי ב-30 בחודש, וככל הנראה שהשדרוג למסנג'ר נועד לשדר למשקיעים שיש לחברה עוד אפיקי רווח עתידיים, ולמשתמשים - שהיא מתייעלת ומתחדשת לנוחיותם.