מהפך בארה"ב: אינסטגרם עקפה את סנאפצ'ט, כובשת את הצעירים
סקר תקופתי מקיף של פייפר ג'פרי הראה ש-85% מבני הנוער בארה"ב משתמשים באינסטגרם פעם בחודש, לעומת 84% עבור סנאפצ'ט. טוויטר נמצאת במקום השלישי עם 47% ואחריה פייסבוק עם 36%.
- לא רק סלפי עם פילטר: אינסטגרם ככלי ניתוח להשקעה במותגי אופנה
- אינסטגרם תשתמש ב-AI לזיהוי בריונות ואלימות בתמונות
- מעצב, מקורב, מעורב: הכירו את אדם מוסרי, הבוס החדש של אינסטגרם
לפי הסקר, 85% מהנשאלים אמרו שהם משתמשים באינסטגרם לפחות פעם בחודש, לעומת 84% שעושים שימוש בסנאפצ'ט. זוהי הפעם הראשונה שאפליקציית שיתוף התמונות של פייסבוק עוקפת את אפליקציית המסרים הזמניים בסקר זה.
במקום השלישי נמצאת טוויטר, ש-47% מהנשאלים הצהירו שהם משתמשים בה לפחות פעם בחודש, ואחריה פייסבוק (36%), פינטרסט (23%) וגוגל פלוס מנוחתה עדן (14%). בנוגע לפייסבוק, בלטה במיוחד ירידה קבועה וחדה בפופולריות שלה בקרב צעירים. בסקר הקודם 45% הצהירו שהם מבקרים בה לפחות פעם בחודש, ובסקר הראשון ב-2016 עמד השיעור על 60%. טוויטר סבלה מירידה דומה, אך פחות חדה, בשעה שסנאפצ'ט ואינסטגרם רשמו צמיחה קבועה.
סנאפצ'ט, בינתיים, יכולה להתנחם בכך שהיא הרשת החברתית האהובה ביותר, כש-46% דירגו אותה במקום הראשון לעומת 32% לאינסטגרם. טוויטר במקום השלישי עם 6%, ואחריה פייסבוק עם 5% ופינטרסט וגוגל פלוס עם 1% כל אחת.
בשאלה מה הוא אתר הקניות המועדף לקחה אמזון כמעט את כל הקופה, כש-47% מהנשאלים בחרו בה (לעומת 44% לפני חצי שנה). נייקי, שבמקום במקום השני, קיבלה רק 5% מהקולות.
למרות ירידה קלה, נטפליקס היא עדיין פלטפורמת הצפייה המועדפת ו-37.6% אמרו שהם מגיעים אליה מדי יום. יוטיוב במקום השני על 33.1%, ואחריה במיקום מפתיע נמצאת הטלוויזיה הרב-ערוצית המסורתית עם 16.4% - גבוה משמעותית מהולו (5%) או אמזון פריים וידאו (3%).
הסקר התייחס גם למכשירים פופולריים בקרב צעירים בארה"ב. שיעור בעלי האייפון לא השתנה לעומת הסקר הקודם ונשאר בשיא של 82%. עם זאת, שיעור הנערים שאמרו שהסמארטפון הבא שלהם יהיה אייפון עלה מעט מ-84% ל-86%. 23% הצהירו שיש להם אפל ווטש, ו-26% אמרו שהם מתכננים לקנות את המכשיר בחצי השנה הקרובה.