אלון מאסק מכריז: מנהרת המבחן של ה"הייפרלופ" תיפתח בדצמבר
יזם העל מתכוון להוציא לדרך בעוד פחות מחודשיים את המנהרה הראשונה של הרכבת האולטרה-מהירה שלו, שאמורה להגיע למהירות של עד 1,220 קמ"ש. לפי מאסק, במנהרת המבחן המהירות המקסימלית תעמוד על 250 קמ"ש בלבד
אלון מאסק התקרב בצעד נוסף לקראת מימוש החזון שלו לעתיד התחבורה הציבורית, זאת לאחר שהכריז כי מנהרת המבחן למערכת הרכבות המהירות והתת-קרקעיות שלו, המכונה הָייפֶּרלוּפ (hyperloop), תיפתח בעוד פחות מחודשיים. "המנהרה הראשונה כמעט ומוכנה", צייץ מאסק בחשבון הטוויטר הרשמי שלו. "היא תיפתח ב-10 בדצמבר".
- מחכים להייפרלופ: מתי כבר תגיע הרכבת שתסיע אותנו באלף קמ"ש
- צפו: כך נראית נסיעה במנהרה הראשונה של הרכבת האולטרה-מהירה של אילון מאסק
- אלון מאסק ועובדיו השקיעו 113 מיליון דולר ברכבת העתיד שלו, הייפרלופ
מנהרת המבחן מתחילה באתר חברת החלל של מאסק, ספייס X בהאות'ורן, קליפורניה. הידיעה על פתיחתה אמנם מזריקה מנה של מציאות לחזון של מאסק, אך נותרו עוד לא מעט שאלות ללא מענה. כך למשל, לא ברור כיצד מאסק ישיג את המהירות המרבית של 1,220 קמ"ש עליה הכריז. לפי הודעתו של מאסק, במנהרת המבחן המהירות המקסימאלית תעמוד על 250 קמ"ש בלבד.
בכל מקרה, לפי הציוץ של מאסק, החגיגות המתוכננות לציון המאורע כוללות אירוע פתיחה בליל ה-10 בדצמבר והצעת נסיעות בחינם לציבור למחרת. בעבר כבר הכריז מאסק כי הנסיעות בתוך העיר יעלו דולר אחד בלבד.
מאחורי המנהרה ורכבות ההייפרלופ עומדת חברת בורינג (Boring Co.) שהקים מאסק. באוגוסט הודיעה החברה שהיא מציעה סיורים לתלמידים באזור לוס אנג'לס. החברה עובדת גם על פרויקטים נוספים, כולל רכבת מהירה שתיקח את אוהדי הבייסבול ישירות לאצטדיון קבוצת הדודג'רס, ושירות אקספרס משדה התעופה או'הרה בשיקגו למרכז העיר. כמו כן, בשנה שעברה אישרה מדינת מרילנד לחברה לבנות מנהרה באורך 16 ק"מ, שאמורה לסייע למאסק להוציא לפועל את תכניתו לרכבת הייפרלופ שתחבר בין וושינגטון הבירה וניו יורק ב-29 דקות.