הבינג' כבש את הרשת: נטפליקס השתלטה על רוחב הפס העולמי
מחקר חדש מגלה שענקית הסטרימינג בולעת כיום כ-15% מרוחב הפס ברשת כולה - יותר מיוטיוב, יותר מהגיימינג רב המשתתפים ויותר מהסקטור העסקי על רבדיו השונים. איך עקפה את כולם?
- מייסד איזיג'ט תובע את נטפליקס על השימוש במילה איזי בשם של סדרה
- הנטישה לנטפליקס דחפה את קומקאסט לרכישת הענק של סקיי
לפי נתוני Sandvine, במקום השני ניצבת יוטיוב, עם 11.4% מרוחב הפס העולמי; לשירות הווידאו הפופולרי יש הרבה יותר צופים והרבה יותר תכנים, אך רוב התוכן אינו באיכות FHD והקהל לא יושב וצופה בו שעות ברציפות.
כל הגלישה ברשת תופסת רק 7.8% מרוחב הפס, ואילו העברת קובצי וידאו גדולים - רק 4.4%. בפילוח של שירותי סטרימינג בלבד, מחזיקה נטפליקס ב-26.6% מרוחב הפס ויוטיוב ב-21.3%.
נטפליקס הגיעה לכזו שליטה גם בשל העובדה שהיא שירות סטרימינג הסרטים היעיל ביותר; בעוד התכנים שלה מוצעים באיכות גבוהה, הקבצים עצמם דחוסים היטב. כך יכולה נטפליקס להציע חוויית צפייה טובה גם לגולשים בעלי חבילות דאטה מוגבלות או חיבור איטי יחסית. בדיקת Sandvine הדגימה זאת בעזרת הסרט Hot Fuzz, שתופס 495 מגה-בייט בנטפליקס, בעוד באייטיונס של אפל גודלו מתחיל ב-1.86 גיגה-בייט לגרסה באיכות הנמוכה ביותר ומגיע עד 4.6 גיגה-בייט לגרסה באיכות FHD.