דיווח: דידי צ'ושינג הפסידה 585 מיליון דולר בינואר-יוני
לפי הדיווח, להפסדים שרשם שירות הזמנת הנסיעות הסיני אחראים בעיקר הנחות וסבסודים לנוסעים ולנהגים; החברה עדיין לא ייצרה רווח בכל שש שנות פעילותה
מפתחת שירות הזמנת הנסיעות הסינית דידי צ'ושינג הפסידה 585 מיליון דולר בחצי הראשון של 2018 - כך לפי דיווח של בלומברג.
- פרשת הנהג הרוצח: כלי תקשורת בסין קוראים להגביל חברות שיתוף נסיעות
- יחזרו לישראל? דידי ועליבאבא במשא ומתן לרכוש את ofo
- דיווח: דידי צ'ושינג תבצע ספין-אוף לחטיבת שירותי הרכב שלה
לפי הדיווח, להפסדים אחראים בעיקר הנחות וסבסודים לנוסעים ולנהגים, שנועדו להקשות על פעילותם של שירותים מתחרים באמצעות שמירה על רמת מחירים נמוכה. אלו עמדו בחצי הראשון של השנה על 1.7 מיליארד דולר.
דידי, שבין המשקיעות בה נמנות אפל וענקית הטלקום היפנית סופטבנק, נחשבת לסטארט-אפ עם שווי השוק השני בגובהו בעולם (מקבילתה האמריקאית אובר היא בעלת שווי השוק הגבוה ביותר), אך לפי בלומברג טרם יצרה רווח בכל שש שנות פעילותה. זאת, מכיוון שהחברה עדיין מוציאה את מרבית ההכנסות שלה על סובסידיות לנהגים ולנוסעים. בחצי הראשון של 2018 היה לה רווח תפעולי זעיר של 1.6%, ורק 16% מהעסקאות בשירותים שלה מתרגמות להכנסות.
לאחרונה, נאלצה החברה לשהות את תוכניות ההתרחבות שלה אחרי ששני נוסעים נרצחו על ידי נהגים שעבדו עם השירות. באימייל ששלח לעובדים אחרי שנהג אנס ורצח נוסעת באוגוסט, כתב מייסד ומנכ"ל דידי, צֶ'נְג וֵיי, שהחברה צריכה לשנות את התרבות הארגונית ששמה את הצמיחה העסקית לפני רווחת הלקוחות. "אנחנו צריכים לשאול שאלות קשות: האם לדידי יש ערכי ליבה, האם אנחנו ממוקדים רק בצרכים עסקיים ומתעלמים מאחריות חברתית ובטיחותית", הוא כתב לפי הדיווח בבלומברג. "הבעיה נמצאת אצלנו. התשוקה שלנו להצליח גרמה לנו לשכוח את המשימה שלנו. שיגעון ההתרחבות זרע את זרעי הצרות והמערכות הפנימית שלנו לא עמדה בקצב ההתרחבות".