פרשת הנהג הרוצח: כלי תקשורת בסין קוראים להגביל חברות שיתוף נסיעות
בעקבות מקרה בו נרצחה נוסעת בידי נהג שהשתמש בפלטפורמת דידי צ'ושינג, תובעת המדיה הסינית להחמיר את הפיקוח והבקרה על שירותים דומים. זהו מקרה הרצח השני של נוסעת דידי מתחילת השנה
כלי תקשורת בסין שנמצאים בשליטת המדינה קוראים להגביר את הפיקוח והבקרה על שירותי אינטרנט חדשים דוגמת מפתחת שירות הזמנת הנסיעות דידי צ'ושינג - אחרי שנוסעת נאנסה ונרצחה על ידי נהג של החברה.
קראו עוד בכלכליסט:
בסוף השבוע פורסם שנוסעת נאנסה ונרצחה על ידי נהר בעיר וֶנְג'וֹאוּ. בעקבות הפשע השהתה דידי את שירות Hitch במטרה להעריך את המודל העסקי והעבירה מתפקידם את מנהל השירות חְוָאנְג גְ'יֵה-לִי ואת סגן הנשיא לשירות לקוחות חְוָאנְג גִ'ינְחונְג. החשוד ברצח נעצר.
Hitch מאפשר לנוסעים לנסוע בחינם עם נהגים שנוסעים בכיוונם (מעין גרסה מובייל של עצירת טרמפים). דידי לא מייצרת הכנסות מהשירות, והנוסעים יכולים להשאיר טיפ לכיסוי הוצאות הדלק אך לא מחויבים לעשות זאת. בשלוש השנים האחרונות בוצעו בשירות מיליארד נסיעות.
אפליקציית דידי צ'ושינג צילום: exithub
זוהי הנוסעת השנייה שנרצחת השנה בעקבות שימוש בדידי. הרצח הקודם אירע במאי בגֶ'נְגְג'וֹאוּ, ובעקבותיו הסירה דידי תכונה שנויה במחלוקת שאפשרה לנוסעים ולנהגים לדרג את ההופעה של האחר והגבירה את בדיקות הרקע של הנהגים.
הרצח האחרון עורר ביקורת חריפה במיוחד נגד דידי בתקשורת המקומית שבשליטת המדינה, שלרוב מספקת לחברה סיקור חיובי כאחת מהסטארט-אפים בעלי שווי השוק הגבוה ביותר שצמחו בסין. "האינטרנט יצרה חדשנות טכנולוגיות וקידמה צמיחה כלכלית, אבל זה לא אומר שרדיפה אחרי הון צריכה לבוא על חשבון העניין הציבורי", נכתב במאמר פרשנות שפורסם בעיתון People’s Daily. "חברות צריכות לקבל אחריות כלפי החברה והרגולטורים חייבים ליצור ולשפר את מנגנוני הניהול והשליטה הנחוצים".
משרדי התחבורה ובטיחות הציבור של סין אמרו שנפגשו עם נציגי דידי ביום ראשון והורו לחברה לתקן את Hitch מיידית, להגן על בטיחות וזכויות הנוסעים ולפרט את ההתקדמות שרשמה. דידי הסכימה ליצור תוכנית פעולה ולהגיש אותה לממשלה לפני ה-1 בספטמבר, וכן להגדיל את צוותי שירות הלקוחות שלה.