מה תחדש גוגל בגרסה הבאה של אנדרואיד לשעונים חכמים?
ענקית הטכנולוגיה מנסה לבנות חוויית שימוש פשוטה ומהירה יותר, שתאפשר למשתמש להגיע תוך חמש שניות לכל יישום ותכונה שירצה מבלי להסתבך בתפריטים. בנוסף, תשלב בצורה בולטת את כלי ההפעלה הקולית שלה בשעונים. יכולותיה המלאות ייחשפו בחודש הבא
גוגל תשיק בקרוב את Wear OS 3.0 - גרסה חדשה למערכת ההפעלה שלה לשעונים חכמים ומחשוב לביש אחר. לפי דיווח של Engadget, תכלול הגרסה שורת שיפורים שנועדה להפוך את השימוש בשעונים לטבעי ונוח יותר - ואולי גם לתת כך דחיפה למכירות שלהם.
- דו"ח פיטביט: הרווחים צנחו, ההפסדים הוכפלו
- דיווח: גוגל תחשוף באוקטובר שעון חכם משלה
- שוק המחשוב הלביש עדיין מקרטע, למרות הצלחת האפל ווטש
השיפורים הבולטים יהיו בתחום ממשק המשתמש, הסנכרון של אסיסטנט, פלטפורמת ההפעלה הקולית של החברה, ויישומי בריאות וכושר. הגרסה החדשה של Wear תנסה ליצור חוויית שימוש שדומה יותר לשל שעון מאשר לשל סמארטפון: הצצה חטופה בו תספק לנו את מה שרצינו לקבל, בלי לצלול למעמקי תפריטים ואפליקציות. בצורה זו, תוכל גוגל גם להתמודד עם בעיית זמן הסוללה הקצר יחסית של השעונים - בעיה שאין עדיין פיתרון חומרה עבורה.
גוגל בנתה את הממשק החדש כך שניתן יהיה להגיע לכל תכונה ויישום תוך חמש שניות: סווייפ למעלה יציג את מסך ההתראות, סווייפ ימינה יפעיל את הסייענית הקולית, סווייפ שמאלה ישגר אפליקציית כושר משודרגת ומי שעדיין נזקק לתפריטים ימצא אותם בסווייפ למטה. גם אותם ניתן יהיה להתאים אישית, כך שניתן יהיה לאתר אפשרויות נדרשות מהר יותר, במקום לגלול מטה עד למקומן ברשימה.
מסך האפליקציות יעלה רק כשלוחצים על כפתור פיזי בשעון, מה שימנע מהמשתמשים מלהגיע אליו בטעות ולהתחיל להסתבך עם אייקונים קטנים כשבפועל חיפש משהו אחר.
מנהל מוצר Wear, דניס טרופר, מסר ל-Engadget שהמטרה היא לספק למשתמש יותר זמן בעולם האמיתי, ולצמצם את ההתמכרות למובייל. הגרסה החדשה צפויה לנחות בכל השעונים שבהם מותקנת גרסה 2.0 של Wear OS - כלומר כמעט כל שעון חכם תומך, למעט דגמים בודדים כמו המוטו 360 של מוטורולה. גוגל מתכננת אירוע מחשוב לביש בשבוע השני של החודש הבא, בו כנראה תציג את מערכת ההפעלה החדשה.
ענקית הטכנולוגיה זקוקה לשפר באופן מיידי את חוויית המחשוב הלביש. עד כה אפל הצליחה לשלוט באופן מוחלט בשוק השעונים החכמים, בזכות חוויית שימוש מוצלחת וחוזי הפצה גדולים. גוגל לא השכילה לשכפל את ההצלחה הזו, ומנסה להשיג אותה באמצעות האינטגרציה עם הסייענית הקולית; צמיחת שוק הרמקולים החכמים הוכיחה שהצרכן מוכן לדבר עם המכשירים שלו, וגוגל רוצה שנתחיל לעשות זאת גם ברחוב ולא רק בבית. אם Wear OS החדשה תצליח לספק להם את זה ועוד עם מגוון של תצורות שעון שיכולות להתאים ליותר אנשים, יכול להיות שסוף סוף נראה תחרות ראויה לאפל ווטש.