$
חדשות טכנולוגיה

דיווח: אפל בנתה אסטרטגיה חדשה לכיבוש השוק ההודי

לפי מקורות בלומברג, רק 1% מהסמארטפונים שנמכרו בהודו בחציון הראשון של השנה היו אייפונים; אפל, שרואה בשוק ההודי מנוע צמיחה מהותי, מתכננת להקים במדינה חנויות חדשות, לשפר את היצע השירותים שלה לקהל ההודי ועוד. האם תביס את יצרניות המכשירים המוזלים?

עומר כביר 11:0007.08.18
מנכ"ל אפל, טים קוק, מוביל גיבוש אסטרטגיה חדשה לשיפור פעילותה של החברה בהודו, שכוללת עסקאות משודרגות עם קמעונאים, הקמת חנויות אפל במדינה ושיפור האפליקציות והתוכן המקומיים - כך מדווחת בלומברג, על סמך שיחות עם עובדי אפל בעבר ובהווה.

 

 

אפל משקיע בשנתיים האחרונות מאמצים ניכרים להרחבת פעילותה בהודו, שמהווה מנוע צמיחה פוטנציאלי עבור החברה. עם זאת, לפי נתוני Counterpoint Research בחצי הראשון של 2018 מכרה החברה רק מיליון סמארטפונים במדינה, פחות מ-1% מהשוק. שיאומי, מנגד, מכרה יותר מ-19 מיליון מכשירים. זאת, לאחר שהמאמצים להגדלת נוכחותה במדינה נתקלו בקשיים כשממשלת הודו סירבה בשנה שעברה לדרישות סף של אפל לפתיחת מפעל ייצור במדינה.

 

 

טים קוק, מנכ"ל אפל טים קוק, מנכ"ל אפל צילום: רויטרס

 

 

מנהל חנות מובייל בבנגלור אמר לבלומברג שלמרות תמריצים כמו תשלומים ללא ריבית והחזר כספי בחודש טוב נמכרים בחנות 25 אייפונים מתוך 1,000. "התקציב של רוכש ממוצע הוא 10 אלף רופי (145 דולר)", הסביר. אייפון SE, הסמארטפון הזול ביותר של אפל, עולה בערך פי שניים. במקביל, ב-100 דולר ניתן לרכוש מכשיר של שיאומי עם סוללה ומצלמה טובות יותר ומרחב אחסון גדול יותר.

 

עתה מיישמת אפל תוכנית שאפתנית בניסיון לשנות את המצב במדינה. בשנה שעבר מונה מנהל הפעילות של אפל בדרום-אסיה (וקודם לכן מנהל הפעילות במזרח התיכון), מייקל קולומב, להוביל את פעילות החברה בהודו. ביוני, אחרי שהביא לפרישתם של שלושה מנהלי מכירות בכירים, קיים קולומב מרתון פגישות אינטנסיבי בן שלושה ימים עם בכירי אפל בהודו.

 

בסיום מרתון הדיונים, גיבש הצוות ההודי אסטרטגיה חדשה לשיפור מכירות האייפון: היא תתבסס על עסקאות קמעונאות משודרגות עם יעדי מכירות גבוהים יותר, הקמת חנויות אפל בהודו, מהפך ביחסי החברה עם קמעונאים עצמאיים והתאמה של אפליקציות ושירותים להודו, כולל השקת גרסה משודרגת של אפל Maps עד 2020.

 

חנות אפל בסין. בקרוב גם בהודו חנות אפל בסין. בקרוב גם בהודו צילום: בלומברג

 

 

פתרון אפשרי אחד למחירים הגבוהים הוא שיתוף פעולה עם קמעונאים ובנקים להצעת מבצעים לכל אורך שנה. אפל גם מבקשת מחנויות עצמאיות להגדיל את המכירות פי 4, ל-40 עד 50 אייפונים בשבוע, ומתכננת לנתק קשרים עם קמעונאים שלא יעמדו ביעד. כדי לסייע, עובדי החנות יעברו הכשרות להדרכת לקוחות בשימוש באייפונים, אפל תבצע שדרוג מקיף של התצוגה בחנויות ובכירים בחברה ינהלו שיחות ועידה יומיות עם חנויות כדי לעקוב אחר התקדמותן.

 

 

בשנה הבאה מקווה החברה לפתוח חנויות אפל בהודו, כאשר שלוש הראשונות יושקו בניו דלהי, בנגלור ומומבאי. חנויות אלו צפויות לספק לאפל שליטה טובה יותר על מחיר האייפונים. זאת, לאור הנוהג של מוכרים רבים להוריד או לעלות מחירים על בסיס יומי ללא סיבה ברורה.

 

 

 

בנוסף משקיעה אפל מאמצים ניכרים בהפיכת השירותים השונים שלה למותאמים לאוכלוסיה המקומית. לקוחות בהודו מתלוננים זה שנים שסירי לא מבינה את השפה המקומית שלהם, שאין להם גישה לאפל פיי ושאפליקציית אפל Maps לא מספקת ניווט בזמן אמת ולא מציגה נקודות עניין מקומיות. העדכון הצפוי ב-2020 צפוי לטפל בכשלים אלו בשירות המיפוי. אפל סירבה להגיב לדיווח.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x