וואווי עקפה את אפל, ניצבת במקום השני בטבלת המובייל העולמית
ענקית הסמארטפונים הסינית הצליחה לקצור הצלחות בשווקי הודו, רוסיה ומערב אירופה, כשסדרת העילית מחזקת את המותג שלה והסדרות המוזלות מספקות את ההכנסות. משלוחי המכשירים זינקו ב-41% בהשוואה לרבעון המקביל, בעוד אפל צמחה ב-1% וסמסונג אף ירדה ב-8%
הישג חשוב לוואווי: יצרנית המובייל הסינית הצליחה לעקוף את אפל במספר משלוחי הסמארטפונים ברבעון השני, ועתה שנייה בטבלה רק לסמסונג - כך לפי ניתוח של חברת המחקר קנאליס. ברבעון זה הגיעו משלוחי המכשירים ל-54 מיליון יחידות, לעומת 41 מיליון של אפל ו-73 מיליון של סמסונג.
- מחוקקים אמריקאים לגוגל: נתקי קשרייך עם וואווי
- מכירות הסמארטפונים חוזרות לצמוח - ולא בזכות אפל וסמסונג
- וואווי, LG ואחרות מוותרות על עדכוני אבטחה בלי לספר לצרכן
הנתון המרשים ביותר אינו מספר המשלוחים, שכן הוא מייצג העברות לספקים ולא בהכרח מכירות בפועל; לעומתו, שיעור הצמיחה של וואווי חריג ביותר - בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, הגדילה וואווי את משלוחיה ב-41%. לעומתה, צמחו אלה של אפל באחוז בודד ושל סמסונג אף ירדו ב-8%.
מאחורי המספרים הללו עומד שילוב בין מכונת שיווק משומנת ומכשיר דגל שקשה להתעלם ממנו - ה-P20 Pro. הסמארטפון נחשף בסוף מרץ והציג מסך גדול, שלוש מצלמות שמסוגלות להפיק תמונות באיכות 40 מגה-פיקסל וגוף דקיק בצבעים לא שגרתיים. לצידו, הוצג גם דגם חזק יותר בעל סורק טביעות אצבע שמוטמע במסך. מכירות הטלפון נאמדו ב-7 מיליון יחידות, נתח זעום מהיקף המשלוחים, אך ה-P20 לדגמיו עשה יח"צ נהדר לוואווי ושיפר את המיתוג שלה - מה שהוביל לצמיחה מורגשת במכירת מכשירי סדרות נמוכות יותר כ-Honor.
"האסטרטגיה של וואווי התפתחה מאוד בששת החודשים האחרונים", מסר אנליסט קנאליס מו ג'יה, בהודעה לעיתונות. "למרות הכישלון שלה בהשגת עסקת הפצה מול ספקיות סלולר בארה"ב, החברה עברה במהירות מהתמקדות ברווחיות להתמקדות בצמיחה בקטגוריית המכשירים הזולים. סדרת Honor, שהיתה מותג חזק בסין אך חלש יחסית מחוץ לה, קיבלה מקום משמעותי באסטרטגיה הזו". לצד הצלחה מתמשכת בשוק הסיני, קודמה סדרת Honor בהצלחה גם בהודו, רוסיה ומערב אירופה.