דיווח: גט שוקלת למכור את ג'ונו ולנטוש את השוק האמריקאי
חברת שירותי ההסעות הישראלית רכשה את ג'ונו באפריל 2017 ב-200 מיליון דולר; היציאה מארה"ב נשקלת בשל קשיי גט בהתמודדות עם עלויות אחזקת הפעילות במדינה
- פחות מהמצופה: גט גייסה 80 מיליון דולר בלבד
- מי פנוי להשקעה? Gett מגייסת 350 מיליון דולר, פולקסווגן מהססת
- שלוש שנים אחרי ההשקה- Gett מפסיקה את שירות גט קידס
גט רכשה את הסטארט-אפ האמריקאי-ישראלי ג'ונו המבוסס בניו יורק באפריל 2017, וגם היום רוב הפעילות שלה בארה"ב מבוססת על זו של ג'ונו. לפי בלומברג, יציאה מהשוק האמריקאי נשקלת בשל הקושי של גט להתמודד עם העלויות הגבוהות של אחזקת ג'ונו. מגט נמסר בתגובה ל"כלכליסט": "אנחנו לא מתייחסים לשמועות לא מבוססות".
גט פועלת היום בכ-100 ערים בעולם ויש לה פעילות משמעותית ברוסיה, אבל עיקר הפעילות האמריקאית שלה נשען על השוק התחרותי של ניו יורק. התפוח הגדול רווי בשירותי הסעות, מאובר וליפט המקומיות למתחרה הישראלית VIA. גט טרם התרחבה לערים נוספות ברחבי ארה"ב.
אלה אינם הדווחים הראשונים על כך שגט עוברת תקופה קשה, ביוני האחרון החברה הודיעה על סבב גיוס צנוע יחסית של 80 מיליון דולר, אחרי שביקשה לגייס 350 מיליון.
במאי 2016 עתידה של החברה נראה ורוד, לאחר שקבוצת פולקסווגן השקיעה בה 300 מיליון דולר. שנה אחר כך הודיעו שתי החברות שגט תתפעל את מערך הרכב השיתופי-חשמלי-אוטונומי של פולקסווגן.
אבל מאז בחברה הגרמנית שינו פוקוס ונראה שגט כבר אינה מהווה חלק מהותי מהתוכניות העתידיות שלהם. עם זאת, פולקסווגן לקחה חלק בסבב הגיוס האחרון של החברה, שנעשה לפי שווי של 1.4 מיליארד דולר.