גוגל מקדימה את אמזון במירוץ ההפעלה הקולית, הודות לתמיכה בשפות חדשות
החברה תאפשר לפלטפורמת ההפעלה הקולית שלה לדבר ספרדית בניבים אמריקאיים, מקסיקאיים, ספרדיים, דרום-אמריקאים ואחרים; בנוסף, מתכננת החברה ללמד את אסיסטנט לדבר ב-30 שפות עד סוף השנה. בכך, תוכל לקבל יתרון משמעותי על אלקסה, המתחרה מבית אמזון
- הישראלים שבונים את הסייענית החכמה של וויל איי אם
- במקום קונסיירז': אמזון ארגנה לאלקסה עבודה במלונות מאריוט
- נייד ועם ראש מסתובב: סמסונג מפתחת רמקול חכם ייחודי
פלטפורמות ההפעלה הקולית תלויות בתמיכתן בשפות שונות, ובלעדיה לא יוכלו להתרחב לשווקים חדשים. גוגל מקווה להגיע לכמה שיותר מדינות לפני אמזון, כדי להפוך את הרמקולים החכמים שלה לברירת המחדל, לאחר שאת השוק האמריקאי כבר הפסידה לאמזון.
השפה הספרדית היתה התפתחות טבעית עבור גוגל, שכן דוברים אותה במקסיקו, ספרד, דרום אמריקה ובקהילות גדולות בארה"ב עצמה - כולן מייצגות פוטנציאל צמיחה כלכלית שאמזון לא יכולה לנצל עם אלקסה שלה בשלב זה. על פי התכנון, בכוונתה של גוגל להציע את השימוש בסייענית הקולית ביותר מ-30 שפות עד 2019.
עם זאת, הדרך לשם עוד ארוכה שכן מדובר בפיתוח קשה: לכל שפה סלנג משלה, מבטא משלה, ביטויים ואלמנטים אחרים שלא מאפשרים תרגום ישיר ומצריכים עבודה מאומצת בסיוע נציגים מקומיים. על הסייענית להבין לא רק את המילים אלא לפענח משפטים בצורה מדויקת, לאחר שלמדה תחביר, חוקי לשון והתאמה לתוספים ויישומים שונים.
למשל, בשפה הספרדית ישנם ניבים שונים וצורות הגייה שונות על פני ארגנטינה, אורגוואי, ספרד, ונצואלה וארצות הברית. במקרה זה גם הביטויים יכולים להיות שונים ובוודאי הבדיחות שיודעת לשלב הסייעת הקולית בשיחה שעלולות להתפס כפוגעניות מחוץ לתרבות בה הן מקובלות.