יוצרי התוכן נגד יוטיוב: החזירו לנו את ההתראות
מפעילי ערוצים ביוטיוב טוענים שגוגל גרמה לירידה בכמות הצפיות. לטענתם החברה שינתה את מנגנון ההתראות על פרסומים בערוצים ושמגיעות למשתמשים ואלה לא מקבלים כעת עדכונים על העלאות חדשות
- אינסטגרם השיקה את IGTV, פלטפורמת וידאו שתתחרה ביוטיוב
- פייסבוק תטיל צל על יוטיוב, תשלב וידאו של שעה באינסטגרם
- יוטיוב בכבודה ובעצמה מצנזרת ומגבילה סרטוני גייז וטרנס
יוטיוב הפחיתה בצורה משמעותית את ההתראות שהיא שולחת עבור המנויים, וזאת מתוך חשש שהצפה שכזו תגרום לביטול קבלת הפושים ממנה כליל. זאת מדיניות שמקובלת גם בקרב יישומים אחרים כמו בתחום החדשות, כשכל התראה נבחנת בקפידה כדי שלא ליצור הטרדה בקרב המשתמשים מההודעות שמופיעות ישירות בסמארטפון שלהם.
עם זאת, מפעילי הערוצים רואים באותה מדיניות בגידה מצד יוטיוב כמי שמזינים את הפלטפורמה בתוכן ויחד איתו בגולשים שנמצאים במרכז המודל העסקי של החברה. העובדה שפחות אנשים נחשפים להודעה על סרטון חדש שהעלו פוגעת באופן ישיר בכמות הצופים ובכך בכיסם של היוטיוברים. יוצרים שפעמים רבות, העמוד הוא עיסוקם ומקור פרנסתם העיקרי ואף הבלעדי.
בעוד שאלו נאחזים באמירה שהמנויים לערוץ שלהם מחפשים לקבל את אותן התראות ולעקוב אחר פועלם, ביוטיוב מסבירים שהיוצרים לא רואים את התמונה המלאה. גם אם ערוץ שיש בו 3 מיליון עוקבים ורק 100 אלף קיבלו התראה ישירה, צריך להבין שכיום לכל עוקב יש לעיתים מנויים לעשרות ערוצים שונים. זאת בעוד שכמות ביטולי המעקב זניחה ביחס לכמות התוכן והערוצים שאליהם נרשמו הצופים.
ביוטיוב מציגים את לחצן הפעמון כאפשרות נוספת, שאם יבחרו בה המשתמשים הם יקבלו התראה באופן קבוע בעבור התוכן החדש בערוץ. מדובר במעין מנוי משודרג שנותן קדימות לאותו ערוץ בין מגוון התוכן שקיים בפלטפורמה.
לדברי יוטיוב, אמצעותו יוכלו הערוצים להתגבר על האלגוריתם החכם של האתר שקובע בעזרת ניתוח דפוס השימוש והעניין של הצופים עבור אילו סרטונים לשלוח התראה. מעין מנגנון משלים לאותו אלגוריתם שבוחר את הסרטון הבא שיתנגן אוטומטית והמומלצים לצפייה.