סקר: 40% מהגולשים מחקו בשנה האחרונה חשבון ברשת חברתית
הסקר, שנערך בתשע מדינות, הראה שמשתמשים רבים נטשו רשתות חברתיות משום שחששו מפגיעה בפרטיותם ומניצול לרעה של המידע שלהם. באופן משונה למדי, נרשם חוסר האמון הגדול ביותר דווקא בסין, בה הממשלה עצמה מרגלת אחר אזרחים ברחובות
40% מהגולשים מחקו בשנה האחרונה לפחות חשבון אחד במדיה חברתית מכיוון שלא סמכו על החברה שתשמור כראוי על המידע האישי שלהם - כך לפי סקר מקיף שערכה חברת היח"צ הבינלאומית Edleman.
קראו עוד בכלכליסט:
- פייסבוק מודה: אנו אוספים מידע על גולשים שאינם משתמשינו
- מבוכה בפייסבוק: להנהלה אין מושג מה גנבה קיימברידג' אנליטיקה
- הצלחת הפרסום הממוקד רחוקה מלהצדיק את הפגיעה בפרטיותנו
הסקר, שכלל כאלף משתתפים מתשע מדינות, נערך בשבועיים האחרונים של אפריל, כמה ימים לאחר שמייסד ומנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, העיד בקונגרס בשיאה של פרשת קיימברידג' אנליטיקה.
מארק צוקרברג מעיד בפני הסנאט צילום: איי אף פי
לפי הסקר, חוסר האמון הגדול ביותר נמצא דווקא בסין, שם 55% מהנשאלים אמרו שמחקו חשבון מדיה חברתית בשנה האחרונה. במקום השני נמצאת איחוד האמירויות עם 48% ואחריה הודו עם 44%. במוקד הפרשה, ארה"ב, רק 38% אמרו שמחקו חשבון, פחות מצרפת שם 40% מהנשאלים הצהירו על מחיקה. את הדירוג סוגרות ברזיל (38%), בריטניה (33%), קנדה (32%) וגרמניה (20%).
צעירים נטו לסגור חשבונות יותר ממבוגרים. 44% מבני 18 עד 34 הצהירו על סגירת חשבון, לעומת 41% מבני 35 עד 54 ו-31% מבני 55 ומעלה. 60% מכלל הנשאלים אמרו שהם לא סומכים שחברות מדיה חברתית יתנהגו באחריות עם המידע שהן אוספות עליהם, ורק 40% אמרו שהן מטפלות בצורה ראויה בפייק ניוז ובטרולים והתבטאויות שנאה.
חרף הסערה שעוררה פרשת קיימברידג' אנליטיקה, רק 39% אמרו שצריך לאסור בחוק על מותגים לרכוש מידע אישי מחברות אחרות. תחת זאת, מעבירים המשתמשים את האחריות לרשתות החברתיות ו-71% סבורים שעל המותגים לדרוש מהן לוודא שהמידע האישי מוגן ושנעשה בו שימוש אתי. בנוסף, 83% אמרו שלדעתם הגנה על פרטיות מידע צריכה להיות אחד האחריות המרכזיות של עסקים.