צפו: כך מטיסים את המכונית המעופפת של לארי פייג'
הכירו את Flyer - מכונית מעופפת חד מושבית שנראית כמו שילוב של רחפן ומכונית פורמולה 1. קיטי הוק, החברה המפתחת שזכתה למימון ממייסד גוגל, מבטיחה שאפשר ללמוד להטיס אותה תוך פחות משעה
- המונית המעופפת של מייסד גוגל ממריאה - ותוקעת דגל בניו זילנד
- גם בואינג ופורשה בתמונה: המירוץ למכונית המעופפת מתחמם
- הקברניט: המכונית המעופפת טסה כבר יותר מ-100 שנה
הכלי נקרא Flyer, על שם מטוסם של האחים רייט (מוטיב חוזר בחברה; היא נקראת על שם העיר בה נבחן המטוס), ואחד מכתבי CNN התנסה בהטסתו - לאחר הדרכה בת שעה וחצי בלבד.
לפלייר יש עשרה מנועים חשמליים קטנים, שמאפשרים המראה אנכית וטיסה יציבה במיוחד. לכלי רמה גבוהה של אוטומציה, מה שמאפשר מעורבות מינימלית של הטייס; הוא מתקן את טעויות המפעיל ונשאר יציב גם כשמנסים לבצע בעזרתו תמרון לא בטיחותי. במהלך הניסוי, הוגבלה מהירות הכלי לפחות מ-10 קמ"ש והוא נערך מעל לאגם בקרבת לאס וגאס, במטרה לצמצם נזק במקרה התרסקות.
אב הטיפוס מסוגל בשלב זה לטוס במהירות של 32 קמ"ש, אך יוכל בהמשך להגיע ל-160 קמ"ש, בדומה למסוק קל. קיטי הוק כבר החלה לקבל הזמנות ראשונות עבורו - ככל הנראה ממיליונרים חובבי אקשן. מחיר הפלייר טרם נחשף וכנראה שרק עשירים ומקורבים יכולים להזמין אחד בשלב זה.
קיטי הוק רוצה לבצע בו שיפורים רבים, ביניהם הוספת מצנח שינחית את הטייס המאושר בשלום במקרי חירום. לטענת החברה, הדגם הסופי יהיה כה בטיחותי, שניתן יהיה ללמוד להטיס אותו תוך פחות משעה; לי זה נשמע מופרך, שכן רגולטורים צפויים להתערב ולהגביל את החברה.
טיסה מצריכה הרבה יותר מלימוד השליטה באווירון ומחייבת הכרת תקנות תעופה, בטיחות, פעולות חירום, דיווחי אירועים ועוד. אפילו כדי לנהוג במכונית צריך לדעת איך פועל הרכב - והמטוס, כידוע, מורכב בהרבה. בנוסף, תצטרך קיטי הוק להרים מערך הדרכה שיכלול פליירים דו-מושביים, טסטים, והסמכות ממשלתיות.
לצד הפלייר, מפתחת קיטי הוק את Cora, דגם גדול יותר בעל שני מושבים שנועד לשמש כמונית מעופפת ציבורית, ונבחן בימים אלה בניו זילנד. הכלים שנועדו לתעופה עירונית הם טרנד שתופס תאוצה ומושך משקיעים גדולים, חברות אירוספייס ועניין רב. זאת, על אף מגבלות טכניות וטכנולוגיות רבות שעומדות בדרכן של החברות המפתחות.