וויימו תגדיל פי 100 את מספר המכוניות האוטונומיות שלה
חברת הרכב של אלפבית הודיעה על הרחבה משמעותית לשת"פ שלה עם פיאט-קרייזלר, במסגרתו תתחיל להפעיל צי של 62,000 מכוניות עצמוניות. בתוך כך, נודע כי סופטבנק תשקיע 2.25 מיליארד דולר בחטיבת הרכב האוטונומי של GM
וויימו, חברת המכוניות האוטונומיות של אלפבית, תתחיל להפעיל בקרוב צי של 62 אלף מכוניות אוטונומיות מתוצרת פיאט-קרייזלר – כך הודיעו הערב שתי החברות. המהלך צפוי להגדיל פי 100 את מספר כלי הרכב האוטונומיים של וויימו שנוסעים כיום בכביש. בנוסף, שתי החברות החלו לדון על איך למכור מכוניות אוטונומיות לצרכנים פרטיים.
קראו עוד בכלכליסט:
- הרכב האוטונומי של וויימו נפגע בתאונה
- פולקסוואגן תספק כלי רכב אוטונומיים לאפל
- דידי צ'ושינג קיבלה אישור לבחון רכב אוטונומי בארה"ב
"פיאט-קרייזלר מחויבת להביא טכנולוגיית נהיגה אוטונומית ללקוחותיה באופן בטוח, יעיל ומציאותי", אמר מנכ"ל החברה, סרג'יו מרצ'יונה, לפי דיווח ב-CNBC. מנכ"ל וויימו, ג'ון קרפיק, הוסיף: "אנחנו נרגשים להעמיק את מערכת היחסים שלנו עם פיאט-קרייזלר, שתתמוך בהשקת שירות הנהיגה האוטונומי שלנו, ולחקור מוצרים עתידיים שיתמכו במשימה של וויימו".
המכונית של וויימו צילום: Fleet Owner
העסקה, כפי שציין קרפיק, מהווה רכיב מרכזי במאמצים של וויימו להשיק שירות נהיגה אוטונומי בארה"ב כבר השנה. השירות צפוי להתבסס על מכוניות מיני-ואן היברידיות מתוצרת קרייזלר שיעשו שימוש במערכות הנהיגה האוטונומית של וויימו. החברה צפויה להשיק את השירות בפיניקס תחילה, ובהמשך להרחיבו לסן פרנסיסקו.
ההכרזה של וויימו התפרסמה שעות ספורות לאחר שג'נרל מוטורס הודיעה שקרן ההשקעות המאסיבית של סופטבנק תשקיע 2.25 מיליארד דולר בחטיבת פיתוח המכונית האוטונומית שלה, GM Cruise. "מדובר בהכרה משמעותית בהתמקדמות שעשינו בשנים האחרונות", אמר נשיא החטיבה, דן אמאן, ל-CNBC. "אבל אני גם חושב שמדובר בהכרה משמעותית בהזדמנויות שעומדות לפנינו".
ההשקעה תתבצע בשני שלבים: 900 מיליון דולר יועברו חתימת העסקה, ו-1.35 מיליארד דולר נוספים יועברו כשהמכוניות האוטונומיות של GM Cruise יהיו מוכנות לשימוש מסחרי. בעקבות ההשקעה צפויה הקרן של סופטבנק להחזיק ב-19.5% ממניות GM Cruise. בחברה מעריכים שהמכוניות שלה יהיו מוכנות לשימוש מסחרי כבר בתחילת 2019. "עשינו התקדמות משמעותית וזו המטרה שלנו", אמר אמאן. "חשוב יותר, ההחלטה הסופית שלנו להשיק מכוניות אוטונומית מלאות תתבסס על בטיחות. אנחנו צריכים להגיע לרמת הבטיחות הנכונה, וכשנעשה את זה נהיה מוכנים".