חברת Drive.ai תפעיל שירות הסעות אוטונומיות ביולי
מיניוואנים עצמוניים של החברה, אותה הקימו מדעני בינה מלאכותית מ-MIT, יתחילו להסיע עובדים בעיר פריסקו שבטקסס. השירות יינתן בחינם בחצי השנה הראשונה, ויתפקד בנתיב בו אין תחבורה ציבורית
- דיווח: הרכב האוטונומי של אובר דרס אישה בגלל תקלת תוכנה
- הרכב האוטונומי של וויימו נפגע בתאונה; מנכ"ל וויימו רק לפני חודש: "לנו זה לא יקרה"
- עליבאבא מצטרפת למירוץ לרכב האוטונומי
drive.ai שהוקמה על ידי מדעני בינה מלאכותית מאוניברסיטת סטנפורד היוקרתית מפתחת יכולות נהיגה ממוחשבת בתצורה של אלגוריתם לומד. כך, בחברה מאמינים בפתרון של תוכנה המהווה "מוח" שתהיה אחראית ללמוד את מקטעי הכביש השונים ולייתר את הנהג.
המרחק הקצר יחסית לנסיעה בין מוקדי המשרדים, המסחר והתעשייה של פריסקו מהווה מבחינת drive.ai דוגמה לזירת התבססות טובה לפתרון האוטונומי. לטענת החברה, המרחק ארוך מדי מכדי שהעובדים יעשו אותו ברגל שוב ושוב במהלך השבוע, אבל אינו מצדיק קו של תחבורה ציבורית תדירה בצורה המסורתית.
כך, בעידוד העירייה והנהלת פארק העסקים של פריסקו יתחיל לפעול השירות, לתקופת ניסיון בת חצי שנה במהלכה לא ייגבה כסף מהנוסעים.
נסיעה ברכב אוטונומי היא לא דבר חדש עבור החוק והכבישים הציבוריים בטקסס, שנחשבת לאחד ממוקדי הניסויים האמריקאיים בתחום. בהתאם לחוק הקיים, יהיה מאחורי ההגה נהג לשעת חירום שישתלט על רכב ההסעים בשעת הצורך. עם זאת, פתיחתו של שירות נסיעה שיתופית שכזה עדיין נחשב לסנונית חדשה בתחום הרכב האוטונומי - עוד צעד שנרשם בדרך להטמעת הטכנולוגיה והבאתה לבשלות.
מלבד הניסוי בפריסקו, נסיעות פעילות של שירותי שאטלים אוטונומים כבר ראו אור במסגרת ניסויים במקומות שונים בעולם. למשל, באסטוניה פעילות מערכות להסעת נוסעים באזורי תעסוקה, מסחר ומוקדים אסטרטגיים כמו אזורי תפעול שונים ושדות תעופה. פיילוט דומה נערך גם בלאס וגאס, ובקמפוס של חברות טכנולוגיה מובילות שמעוניינות לבחון את השימוש בפיתוחים וגם להינות מפירות הטכנולוגיה לפני כולם.