$
חדשות טכנולוגיה

דו"ח ספוטיפיי: ההכנסות צמחו ב-26%, המנויים בתשלום - ב-45%

שירות הסטרימינג הפופולרי בעולם פרסם את הדו"ח הרבעוני הראשון מאז נרשם למסחר בחודש שעבר. ההפסד התפעולי הצטמצם ביחס לרבעון המקביל אשתקד וההכנסות גדלו, אך החברה פספסה את התחזיות ומנייתה רשמה ירידה

עומר כביר 11:0603.05.18
הדו"ח הרבעוני הראשון של ספוטיפיי: למרות צמצום ההפסד התפעולי, זינוק בהכנסות והגידול נאה במספר המנויים, מניות החברה ירדו ביותר מ-9% במסחר המאוחר אחרי שזו פספסה אתמול בערב את תחזיות האנליסטים.

 

 

מפתחת שירות הסטרימינג הפופולרי בעולם פרסמה אתמול את הדו"ח לרבעון הראשון של 2018, הדו"ח הראשון שהיא מפרסמת מאז ביצעה רישום ישיר למסחר בתחילת אפריל. ההכנסות גדול ב-26% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה והסתכמו ב-1.14 מיליארד יורו (1.36 מיליארד דולר), נמוך מעט מתחזיות האנליסטים שצפו לחברה הכנסות של 1.4 מיליארד דולר.

 

מנכ"ל ספוטיפיי, דניאל אק מנכ"ל ספוטיפיי, דניאל אק צילום: גטי אימג'ס

 

 

במקביל, מרבית הכנסות ספוטיפיי, 1.04 מיליארד יורו (25% גידול) הגיעו ממנויים בתשלום. ההכנסות מהצגת פרסומות למנויים חינמיים גדלו ב-38% והגיעו ל-102 מיליון יורו. ההפסד התפעולי של החברה קטן ב-71% והגיע ל-41 מיליון יורו (49.1 מיליון דולר).

 

הביצועים הכספיים הנאים התאפשרו הודות לגידול יציב במספר המנויים. כלל המנויים הפעילים בחודש עמד ברבעון הראשון על 170 מיליון איש, גידול של 30% לעומת הרבעון המקביל ו-8% לעומת הרבעון הרציף. אף שמרבית המשתמשים, 99 מיליון, הם מנויים חינמיים (21% גידול לעומת הרבעון המקביל ו-9% לעומת הרציף), מספר המנויים המשלמים גדל בשיעור גבוה יותר של 45% לעומת המקביל ו-7% לעומת הרציף, והגיע ל-75 מיליון איש.

 

 

 

בשיחה עם אנליסטים לאחר פרסום הדו"חות טען מנכ"ל ספוטיפיי, דניאל אק, שהגידול האחרון במספר המשתמשים באפל מיוזיק לא פגע בחברה. "לא ראינו אימפקט משמעותי מצד התחרות", הוא אמר לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל. "אנחנו לא חושבים שזה שוק של המנצח לוקח את כל הקופה. כמה שירותים יכולים להתקיים בשוק, ואנחנו מתמקדים בהרחבתו".
בטל שלח
    לכל התגובות
    x