נייקי רכשה את הסטארט-אפ הישראלי Invertex בכ-10 מיליון דולר
החברה פיתחה טכנולוגיית חיישנים שמסוגלים לסרוק את הרגל ולהתאים עבורה נעל באופן מיידי; ענקית הספורט האמריקאית תשתמש בפיתוחי אינוורטקס כדי לשפר את יכולותיה בתחומי ראיית המכונה והבינה המלאכותית
- ענקית הסייבר RSA קונה את פורטסקייל הישראלית
- לא עוצר באקזיט: יואב הולנדר פונה לרכב האוטונומי
- חברת ActivePath נרכשת בידי Broadridge האמריקאית
החברה הישראלית, שנוסדה ב-2014 בידי דיוויד בלייכר, דניאל וייס ותמיר לוסקי, גייסה 2 מיליון דולר; היא פיתחה טכנולוגיה שיכולה להתאים ביגוד לגוף האדם באמצעות חיישני תלת ממד. נייקי צפויה להשאיר בארץ את פעילות החברה הקטנה, בה מועסקים כיום עשרה עובדים בלבד.
"הרכישה של Invertex תעמיק את ספסל הכשרונות הדיגיטליים שלנו ותוסיף ליכולות שלנו בתחום ראיית המכונה והאינטליגנציה המלאכותית, כאשר אנו יוצרים את חוויית הצרכנות של נייקי המשכנעת ביותר בכל נקודת מגע", אמר אדם סוסמן, מנהל תחום הדיגיטל בנייקי.
בשיחה עם "כלכליסט" מסר ג'ון מדבד, מנכ"ל OurCrowd - המשקיעה היחידה בחברה: "Invertex היא קבוצה שהבינה שיש בעיה בתלת ממד לצרכנים. הם בנו מודל תלת ממד של כף הרגל בשניות. במקום להיכנס לחנות נעליים ולהשתמש במודד נעליים משומש. החברה פיתחה כלי שמודד את הרגליים בצורה מדוייקת".
לדברי מדבד, מדובר בהוכחה נוספת של יכולות היזמים הישראלים בתחום ראיית המכונה: "ישראל היא המובילה בעולם בתחום זה, ולא רק ברכב והשבבים אלא גם בתחום האופנה".
בלייכר, מנכ"ל Invertex, אמר: "החיבור וההבנה של נייקי לצרכנים שלהם הוא ללא תחרות ואנו מצפים להצטרף לצוות שלהם כדי לסייע ב'הנעת המתקפה' לשוק".