אובר מנהלת מגעים למכירת טכנולוגיות נהיגה אוטונומית לטויוטה
בכירי ענקית הרכב היפנית פגשו את מנכ"ל אובר, לקידום עסקה במסגרתה תפתח אובר את טכנולוגיית הנהיגה העצמונית וטויוטה - את המכוניות עצמן. גם מתחרותיה של אובר בתחום כבר מקיימות שת"פ דומה עם יצרניות רכב
- אובר כבר הפסידה 10.7 מיליארד דולר, מנסה ללוות 1.25 מיליארד
- המשאית האוטונומית של אובר כבר החלה לשאת מטענים באריזונה
- מנכ"ל אובר: "טראמפ מחרב את החלום האמריקאי"
על פי הדיווח, המגעים שנרקמים בימים אלו בין החברות ממוקדים בינתיים בדגם ספציפי שמייצרת טויוטה. נכון להיום, מדובר במיניוואן בו תשולב או תוטמע מערכת הנהיגה הממוחשבת שפיתחה אובר. לא ברור לאיזה שלבים הגיעו הצדדים בשיחות והאם הגיעו להסכמות כלשהן.
טויוטה, בדומה ליצרניות רכב אחרות ברחבי העולם, מפתחת בעצמה טכנולוגיה עבור שוק הנהיגה האוטונומית. עם זאת, מדובר באתגר טכני משמעותי שלא ברור מתי יחזיר את ההשקעה בו.
לפי הערכות, מעדיפה טויוטה להתמקד בתחום המומחיות שלה - כלי רכב למיניהם - ולהשאיר לפחות חלק מפיתוח פלטפורמת התוכנה והחישה של המערכת לחברות טכנולוגיה אחרות. זו אינה החברה הראשונה שמקבלת החלטה שכזו: טיטאן, פרויקט הרכב האוטונומי של אפל, תוכנן במקור לכלול גם כלי רכב - אך החברה החליטה להתמקד בפיתוח מערכות הנסיעה העצמונית בלבד. זאת, בידיעה שמיזם לבניית כלי רכב מאפס הוא אתגר מיותר ויקר עבורה.
הפיצול של פיתוח כלי הרכב ופיתוח טכנולוגיות הנהיגה האוטונומית כבר קיים בשטח, גם בקרב מתחרותיה הישירות של אובר: וויימו וליפט כבר משתפות פעולה עם יצרניות רכב.