המשאית האוטונומית של אובר כבר החלה לשאת מטענים באריזונה
החברה הודיעה שמשאיות חברת Otto שרכשה מבצעות ניסויי נסיעה עצמונית ומעבירות סחורות ללקוחות במדינה. המשאיות מבצעות את השילוח מהמרכזים הלוגיסטיים למרכזי ההפצה האיזוריים, בהם עובר המטען למשאיות רגילות
- מי בא לסיבוב וירטואלי במכונית האוטונומית של וויימו?
- קליפורניה תתיר ניסויי רכב אוטונומי גם ללא נהג מפקח
- עתיד חוויית הנסיעה: "גם ברכב אוטונומי לא כיף לשבת בפקקים"
אובר לא חשפה פרטים נוספים על הניסוי, אך אמרה שיש לה שני מרכזי תחבורה בהם מתבצע החיבור בין המטען והמשאיות. עדיין לא ידוע עד כמה מעורבים הנהגים המפקחים, איזה קילומטרז' צברו הכלים וכמה משאיות משתתפות בניסוי.
המודל שמפעילה אובר באריזונה מתבסס על שילוח ממחסן האזורי אל מרכז חלוקה שסמוך לעיר היעד, בו מועבר המטען למשאית מאוישת רגילה. ניהול ההובלות מתבצע דרך אפליקציית Freight של החברה, שהושקה במאי האחרון ומטפלת עבור הנהגים ומוקדי השילוח בפרטי המשלוחים.
בתחום ההובלות האוטונומיות פועלות ענקיות נוספות, ביניהן גם ווימו של אלפבית, טסלה, דיימלר ואמברק. על פי הערכות שמספקת אגודת המובילים האמריקאית שוק הובלת המטען מגלגל כ-700 מיליארד דולר בשנה.