וויימו תתחיל לבחון משאיות אוטונומיות באטלנטה
המשאיות יעבירו ציוד בין המרכז הלוגיסטי של אלפבית בעיר ובין מכלולי גוגל השונים. לעומתה, אובר כבר בוחנת את המשאיות שלה בשטח במשך חודשים, ואף מערבת בניסוי מכלולים לוגיסטיים של אחרים
וויימו, חברת הנהיגה האוטונומית של אלפבית, מרחיבה את פעילותה בתחום השילוח האוטונומי; בסוף השבוע הודיעה שבקרוב תתחיל לבצע העברות ציוד במשאיות ללא נהג באטלנטה.
- מי בא לסיבוב וירטואלי במכונית האוטונומית של וויימו?
- המבוגר האחראי: כך הגיע מנכ"ל אובר לפשרה בתביעת וויימו
בתחילה, צפויות המשאיות לנסוע תחת פיקוח של נהג אנושי, בדומה לניסויי הרכב שעורכת החברה בקליפורניה ואריזונה - בהן נבחנים מיני-ואנים במטרה מוניות אוטונומיות. מטרת הניסוי היא "לפתח את הטכנולוגיה ולשלב אותה בתהליכי השילוח וההסעה של מפעלים, מרכזי הפצה, נמלים וטרמינלים", לפי הודעת החברה.
במשאיות של וויימו מותקן אותו מערך חיישנים שנבחן במיני-ואנים, ואותה תוכנת נהיגה אוטונומית שמאפשר לכלי הרכב לנסוע גם ללא נהג מפקח. אלפבית בחרה באטלנטה משום שהיא מפעילה בעיר מכלול לוגיסטי גדול - וגם כך מעבירה ציוד ממנו למרכזיה השונים. וויימו מגבילה את ניסוי המשאיות לשילוח בין המכרזים שלה ולא ידוע מתי תשלב בו מכלולים לוגיסטיים של חברות אחרות.
לעומתה, אובר - שבשבוע שעבר חשפה שמיזם המשאיות האוטונומיות שלה כבר נבחן בשטח - מבצעת שילוח לוגיסטי עבור גורמים אחרים ובכך נראה שמקדימה במעט את יריבתה הגדולה.
שתי החברות עברו כברת דרך בתחום פיתוחי הנהיגה האוטונומית, ולא מעט ממנה עברה בציר המשפטי: בחודש שעבר נחתם הסכם פשרה בין השתיים, בעקבות טענת אלפבית לגניבת מידע עסקי שבוצעה עבור אובר. בתחילה נדרשה אובר לשלם 1.9 מיליארד דולר כפיצוי, אך הנצים הגיעו להסדר במסגרתו תפוצה וויימו ב-245 מיליון דולר.