גוגל: האייפוניסטים הם שיכריעו האם נוכל להיפטר מה-SMS
החברה מנסה לקדם את פלטפורמת RCS שלה, שמאפשרת תקשורת יעילה יותר בין עסקים ובין לקוחות בהפצת שירותים ומסרי שיווק. ואולם, גוגל מודה שבלי לשכנע את אפל לעבור ל-RCS, יהיה קשה להמיר את ענקיות המובייל האחרות
גוגל מנסה לקדם בכל הכוח את פלטפורמת RCS שלה - כלי הודעות שנועד להחליף את הודעות ה-SMS. לפי אמיר שרנגי, מוביל פעילות RCS בענקית הטכנולוגיה, הפוטנציאל שלה עבור עסקים הוא גדול מאוד - ואחד המכשולים שעומדים בדרכה הוא לא אחרת מאשר אפל.
- מאחורי הקלעים של אלפבית: שרשרת העוצמה של לארי פייג'
- גוגל העתיקה את הסטוריז מסנאפצ'ט, בגרסה לאתרי חדשות
- מהיום: גוגל כרום מתחיל לחסום פרסומות בעצמו
פלטפורמת RCS, או Rich Communication Services, היא בעצם כלי שמאפשר לנהל התכתבות בצורה דומה לשל SMS, תוך מעבר בין שימוש בתשתית הייעודית לעברת ההודעות ובין חיבור דאטה, בו משתמשים יישומים כווטסאפ. הפיתוח של גוגל מאפשר העברת מולטימדיה ביחסי דחיסה טובים, כדי לא לפגוע באיכותם של סרטים ותמונות ועדיין לאפשר הפצה המונית של הודעות בקלות.
שרנגי סיפר לאתר TechRadar שספקיות תקשורת כספרינט כבר הטמיעו את ה-RCS, ומציעות את הפלטפורמה ככלי לתקשורת שיווקית עם לקוחות. בין היתר, משתמשים ב-RCS חברות כ-Booking.com, פיצה האט ועוד. לדבריו, גוגל עובדת מול יצרניות סמארטפונים כוואווי וסמסונג להחלפת רכיב ה-SMS במוצר שלה.
ואולם, גוגל יודעת שכדי לכבוש את עולם המובייל יהיה עליה לכבוש קודם את לב האייפוניסטים: לדברי שרנגי, אם אפל תסכים להטמיע את RCS במכשירים שלה, תהפוך השיטה לסטנדרט. "זה שידרוג ל-SMS ומשתמשי אפל יזדקקו לזה", אמר.
המגזר העסקי נשען על הודעות SMS להפצת תוכן שיווקי מזה 20 שנה; ב-2017 לבדה הופצו 2.1 טריליון הודעות SMS מעסקים ללקוחות. לפי שרנגי, הסיבה היא שמרנות של ארגונים, שאינם ממהרים לעבור באופן רחב לאפליקציות צ'ט. בכך, הם מאבדים את היתרון שבתקשורת דו-סטרית, דבר שלטענת גוגל, תוכל ה-RCS לשנות.