הכירו את IRL, רשת חברתית שרוצה שבני נוער יניחו קצת לסלולרי
שירות חברתי חדש מנסה לעזור לצעירים להיפגש וללכת לאירועים או סתם לבלות ביחד, במקום לרדוף אחר לייקים ולפרסם תמונות. היא לא מציגה פרסומות ומאפשרת להתחבר רק אל מי שנמצא ברשימת אנשי הקשר, מה שמצמצם את סיכון ההטרדה מצד זרים
אפליקציה חדשה בשם IRL רוצה לגרום לצעירים להוציא את הראש מהפיד, לעזוב קצת את הסמארטפון ולהיפגש בעולם האמיתי. היא מאפשרת למצוא שותפים לאטרקציות, מפגשים ועיסוקים שונים והמלצות לפעילויות שאפשר לעשות עם חברים. המטרה שלה היא למשוך בני נוער (וגם מבוגרים) שהתאכזבו מפייסבוק, ששיעבדה אותם לבהייה בפוסטים ללא אינטראקציה פנים אל פנים.
- פייסבוק פיתחה דרך משלה לגילוי המעמד הסוציו-אקונומי שלך
- מנכ"ל אפל: אני לא מרשה לאחיין שלי להסתובב ברשתות חברתיות
- יוצאי גוגל ופייסבוק מקימים ארגון למלחמה בהתמכרות לטכנולוגיה
המרחב בו יוצרת IRL את השיח עשוי להתקבל בזרועות פתוחות עבור הורים רבים, בזכות העובדה שנכון להיום הוא מוגבל לאנשי קשר טלפוניים בלבד. כך פוחת החשש מפני הצעות למפגש מזרים. כמו כן, בחברה מצהירים שאין בכוונתם לשלב פרסומות כלל בתוך היישום והכנסותיהם העתידיים יתקבלו מהזמנת כרטיסים לאטרקציות, מופעים ואירועים שונים בקרב המשתמשים בתוך הממשק של האפליקציה עצמה. IRL זמינה להורדה בשלב זה רק ל-iOS.
לדברי המנכ"ל המייסד של IRL , אברהם שאפי, בכוונתם לעשות להזמנות החבריות את מה שאינסטגרם עשתה לתחום הצילום. "נכון להיום, התקשורת החברתית היא מעין ספורט של צופים בה, היא לא גורמת לאנשים להרגיש מחוברים, ואנחנו רצינו להיות תרופת הנגד", אמר בראיון לCNBC. "אנחנו יכולים להיות האינסטגרם של ההזמנות למפגשים; לפני שהיא קמה, אנשים לא צילמו כל כך הרבה תמונות".
שאפי עצמו ושותפיו לחברה הם אנשים מוכרים בזירה הטכנולוגית. המנכ"ל הקים בעבר ומכר חברת תוכנה בשם GetTalent שעוסקת בתחום משאבי האנוש. בין המייסדים נמצא גם סקוט בניסטר, אחד המשקיעים הראשונים בפייסבוק שישב גם בדירקטוריון הראשון של פייפאל.