יוצאי גוגל ופייסבוק מקימים ארגון למלחמה בהתמכרות לטכנולוגיה
הארגון, "המרכז לטכנולוגיה הומאנית" יקיים מאמצי חינוך, פרסום ושתדלנות לקידום המודעות לסכנות המדיה החברתית והסמארטפונים; בראשו עומדת קבוצה של מפתחים - ביניהם ממציא הלייק ג'סטין רוזנשטיין - מנהלים וגורמי הון סיכון
קבוצה של יוצאי גוגל ופייסבוק, שהיו בין העובדים הראשונים של ענקיות הטכנולוגיה, מתאחדים להקמת גוף שיילחם בהשפעות ההרסניות של המוצרים שהם עצמם סייעו ליצור.
- ההתמכרות לסמארטפונים: משחק מכור ובעייתי
- אפל מבטיחה לבעלי המניות: נפעל לצמצום התמכרות קטינים לאייפון
- על מוסר, כסף ומוניטין: למה משקיעי פייסבוק מתביישים בה?
לפי דיווח של הניו יורק טיימס, העובדים הקימו גוף בשם Center for Humane Technology, שיקיים מאמצי לובינג, חינוך ופרסום שיופנו נגד התמכרות לסמארטפונים ולרשתות חברתיות. המהלך יתוקצב באמצעות הון של 7 מיליון דולר שגויס בסיוע ארגון Common Sense Media. בנוסף, קומקאסט ודיירקט TV תרמו לקמפיין מרחב פרסומי בשווי 50 מיליון דולר, להצגת התשדירים שלו.
זאת, במטרה לחנוך תלמידים, הורים ומורים על סכנות הטכנולוגיה, כולל דיכאון כתוצאה משימוש נרחב במדיה חברתית. "היינו בפנים", אמר לניו יורק טיימס טריסטן האריס, לשעבר אתיקן הבית של גוגל וכיום ראש הגוף החדש. "אנחנו יודעים מה החברות מודדות. אנחנו יודעים איך הן מדברות, ואנחנו יודעים איך ההנדסה עובדת. מחשבי העל הגדולים בעולם נמצאים בתוך שתי חברות – גוגל ופייסבוק. ולמי אנחנו מפנים אותם? אנחנו מפנים אותם למוחות של אנשים, לילדים שלנו".
לצד האריס מעורבים במהלך גם סנדי פאראקילאס, לשעבר מנהל תפעול בפייסבוק, לין פוקס, לשעבר מנהלת תקשורת באפל ובגוגל, בכיר פייסבוק לשעבר דייב מורין, יוצר כפתור הלייק ג'אסטין רוזנסטיין, ואחד המשקיעים המוקדמים בפייסבוק, רוג'ר מקנמי.
"פייסבוק פונה למוח הלטאי שלכם"
הקמפיין הפרסומי של הקבוצה עוצב על בסיס קמפיינים נגד עישון, שהתמקדו בילדים בגלל הפגיעות הגבוה יותר שלהם. בקבוצה מקווים שהדבר יטה את דעתם של בכירים בעולם הטכנולוגיה, ומזכירים בין השאר את מנכ"ל אפל, טים קוק, שאמר שהוא לא מתיר לאחיינו לפעול במדיה חברתית. לצד הקמפיין הפרסומי והחינוכי מעתדת הקבוצה גם להקים אתר שיספק סיוע למהנדסים מהשורה שמודאגים מהמוצרים שמבקשים מהם לבנות. האתר יכלול מידע על ההשפעות הבריאותיות של טכנולוגיות שונות ודרכים להפוך מוצרים לבריאים יותר.
בנוסף מתכננת הקבוצה לפתוח במאמצי לובינג במטרה לחוקק חוקים שיפגעו בכוחן של ענקיות טכנולוגיה. מאמצים אלו התמקדו בתור התחלה בשתי הצעות חוק קיימות: אחת מזמינה מחקר על השפעת הטכנולוגיה על חיי ילדים, והשנייה אוסרת שימוש בבוטים ללא הזדהות.
"פייסבוק פונה למוח הלטאי שלכם, בעיקר לפחד ולכעס", אמר מקנמי לניו יורק טיימס. "ועם סמארטפונים, יש להם גישה בכל רגע ורגע. האנשים שמייצרים את המוצרים האלו יכולים לעצור לפני שיהיה מאוחר מדי. זו ההזדמנות שלי לתקן שגיאה שעשיתי".