מהיום: גוגל כרום מתחיל לחסום פרסומות בעצמו
הדפדפן של גוגל, הפופולרי ביותר בעולם, החל לסרוק אתרים ולזהות מודעות קופצות, קולניות או גדולות בצורה שפוגעת בחוויית הגלישה - ולחסום אותם ככל Adblock
גוגל כרום, הדפדפן הפופולרי ביותר ברשת, מתחיל לחסום בעצמו פרסומות - ללא צורך בתוסף ייעודי כגון AdBlock ודומיו. גוגל חשפה את התכונה ביוני האחרון ונתנה למפעילי האתרים זמן להתאמת כלי הפרסום שלהם - זמן שתם היום (ה').
- תרגיל הונאה יצירתי מפיל משתמשי דפדפן כרום
- גוגל תתחיל לחסום מודעות בכרום, כדי לחנך את המפרסמים
- מצב הגלישה בסתר בכרום: מה הוא באמת מסתיר?
לפי גוגל, הרעיון הוא לאכוף נהלי פרסום חדשים שיבטיחו חוויית גלישה טובה יותר עבור הציבור.
גוגל חברה בקיץ האחרון לקבוצת מפרסמים וחברות אחרות שהגדירה נהלי בסיס להצגת מודעות באינטרנט, במטרה לשפר את הסיכוי שגולשים יקליקו על מודעות ויירכשו מוצרים. בין היתר, הוגדר שפרסומות גדולות מדי, פרסומות שמפעילות אודיו באופן אוטומטי, פרסומות עם טיימר שלא ניתנות לסגירה לפני תום זמן התצוגה שלהן, אתרים ש-30% מהתצוגה שלהם הוא פרסומות ואחרים פשוט ייחסמו.
יש להניח שהמטרה של גוגל אינה טהורה לחלוטין; הפעלת חוסמי פרסומות צד ג' פגעה משמעותית בתעשיית הפרסום המקוון אשר נשלטת בידי ענקית הטכנולוגיה. אם תפעיל חסימת פרסומות מבוקרת, תעודד גולשים לוותר על חוסמי הפרסומות ולהסתפק בסינון המודעות של כרום עצמו.