גוגל תתחיל לחסום מודעות בכרום, כדי לחנך את המפרסמים
ענקית הטכנולוגיה הודיעה כי החל מאמצע פברואר 2018, ייחסמו אוטומטית מודעות שלא יעמדו בתקני נוחות שימוש שהגדירה - ויפגמו בחוויית הגלישה. המהלך צפוי להשפיע משמעותית על אתרים רבים ולפגוע ברווחי מפעיליהם
גוגל הודיעה אמש (ג') שתשיק שירות חסימת פרסומות מובנה בדפדפן הכרום שלה ב-15 בפברואר 2018. החל מאותה הגרסה, יפסיק הדפדפן להציג מודעות שמופעלות באופן מנוגד לתפיסת גוגל - מתוך כוונה לחנך מחדש את שוק הפרסום המקוון.
- מצב הגלישה בסתר בכרום: מה הוא באמת מסתיר?
- בקרוב בדפדפן כרום: חסימת לינקים שמעבירים אתכם לאתרי זבל
- שמיעה סלקטיבית: כרום יחסום ההפעלה האוטומטית של סרטונים
ביוני האחרון חשפה גוגל את תוכניתה לחסום פרסומות, לאחר שהצטרפה לקואליציה של חברות אינטרנט שנועדה לשפר את חווית הפרסום המקוון. אותה קבוצה פיתחה תקן לאופן בו יש להציג ולפרסם מודעות באתרים. למשל, מודעות ביניים בגודל מלא, מודעות שמפעילות אודיו באופן פתאומי או כאלו מהבהבות יהיו אסורות לשימוש ויחסמו על ידי כרום.
כדי למנוע פגיעה במפעילי אתרים, העלתה גוגל פירוט של הדרכים בהן יושפעו אתרים מהמדיניות החדשה וכיצד ניתן להתאים אותם אליה. החברה אף הציעה לבצע בדיקות של האתרים כדי לוודא שהותאמו כהלכה.
בהתאם להנחיות הקואליציה, יסיר כרום את כל המודעות מאתרים שנכשלו בבדיקה ליותר מ-30 יום. הסבר נוסף באנגלית אודות השינויים והרגולציה שתכתיב גוגל בעזרת כוחה האימתני ניתן למצוא בעמוד העזרה ובפורום שפתחה לכך.
קהל המשתמשים הגדול של הכרום גוגל יוכל לחולל שינוי בשוק הפרסוםבהכנסות האתרים הסוררים לכאורה ממודעות. לדברי החברה, מודעה גרועה אחת לא תהווה טריגר להפעלת הסנקציות ועל מנת לקבל ציון נכשל בבדיקה על האתר יהיה לשבור רף מסוים שקבעה הקואליציה. כמו כן, במסגרת הצהרת הכוונות של גוגל לעניין זו התחייבה לחסום גם את המודעות שהיא עצמה שיווקה באתרים שיצאו ככאלו "הפוגעים בקיומה של האקוסיסטם האינטרנטית".
עם זאת, הדורסנות של גוגל עטופה בסרט צלופן. במידת מה, חוסם הפרסומות המובנה כרום עשוי להפיח תקווה מסוימת בקרב מפעילי האתרים ויוצרי התוכן להפחתת השימוש בתוכנות הקיימות היום - אותן תוכנות צד שלישי שחוסמות את כלל המודעות.