משפט הריגול התעשייתי של אובר יתחדש היום
וויימו, חברת הרכב האוטונומי של אלפבית, דורשת מאובר פיצוי בסך 1.9 מיליארד דולר בגין גניבת מידע רגיש. אובר כבר שינתה את גרסתה כמה פעמים מאז נפתח המשפט, שמסעיר את עמק הסיליקון כבר קרוב לשנה
הפרשה שמעסיקה את עמק הסיליקון מגיעה לנקודת רתיחה: היום (ב') יפתח הדיון בתביעה שהגישה ווימו נגד אובר באשמת גניבת מידע טכני רגיש בתחום הרכב האוטונומי.
- סופטבנק השלימה רכישת 15% מאובר לפי שווי של 48 מיליארד דולר
- וויימו קונה מקרייזלר אלפי מכוניות לפיתוח מערכות נהיגה אוטונומית
- הכירו את Nuro 1R, משאית המשלוחים האוטונומית
התביעה של וויימו הוגשה בפברואר אשתקד, ובמרכזה אנתוני לוונדובסקי, בכיר לשעבר בוויימו שעזב אותה והקים את Otto, חברת נהיגה אוטונומית שנקנתה בידי אובר ב-2016. לפי התביעה, אובר ידעה שלוונדובסקי מחזיק במידע טכנולוגי ערכי שלקח מוויימו - טענה שהוכחה בבית המשפט. עתה דורשת וויימו פיצוי בסך 1.9 מיליארד דולר, שיכול לעכב ולסבך את פרויקט הרכב האוטונומי של אובר - אחת מפעילויות הפיתוח החשובות ביותר שלה.
בתחילה טענה אובר שלא מצאה את המסמכים הגנובים. בהמשך שינתה את גרסתה והודתה שידעה על קיומם, אך לא עשתה בהם שימוש. בין המסכמים שלקח עימו לוונדובסקי היו שרטוטים מפורטים של מערכת הלידאר (LIDAR) שפיתחה וויימו - מערכת חיונית לזיהוי מכשולים, מכוניות אחרות והולכי רגל. ווימו השקיעה מאמצים רבים להוזיל ככל האפשר את מערכת הלידאר, בעוד שהמערכות הקיימות בשוק יקרות מדי עבור ייצור המוני. לפי הערכות הצליחה בכך, מה שעושה את המידע שלקח לוונדובסקי לאחת הנכסים החשובים ביותר של וויימו.
בספטמבר ביקשה אלפבית, בעלת וויימו, לעכב את ההליך המשפטי ולדחות את הדיונים הנוספים בתביעה, כדי לאפשר לה להשיג ראיות חדשות נגד יריבתה. תעשיית הטכנולוגיה עוקבת בדריכות אחר הפרשה, שכן ביכולתה להשפיע משמעותית על תחום הנהיגה האוטונומית ועל פעילותה של אובר בתחום.