סיכום השנה בשוק הסלולר: הוט מובייל מובילה בהיקף הניודים; פרטנר במקום האחרון
חברת הוט מובייל הצליחה לנייד אליה 53 אלף מנויים השנה, 45 אלף מנויים עזבו את חברת פרטנר. רמי לוי וטלזר מסכמות שנה חיובית עם 28 ו-25 אלף מתניידים בהתאמה
הוט מובייל מובילה בענק בניודי הסלולר ב-2017 עם 53 אלף מנויים נטו שניידה אליה במהלך השנה – כך עולה מהסיכום השנתי של הנתונים. בהוט מובייל השיקו השנה מספר מבצעים הכוללים בעיקר חבילות גלישה ללא הגבלה ובכך מצליחים לענות על הצורך בגלישה באינטרנט מכל מקום ובהיקפים גדולים בהשוואה לעבר.
- הוט מובייל מובילה את טבלת הניודים לחודש אוקטובר: הגדילה את מצבת המינויים בכ-2,900 לקוחות
- החלפת הבעלות לא שכנעה את לקוחות גולן
- ניוד מספרי הסלולר ביולי: רמי לוי וטלזר מתחזקים, גולן טלקום ופרטנר מאבדות לקוחות
נתוני הניודים מלמדים על מגמות השינויים בחברות הסלולר שכן מדובר במנויים קיימים שהחליטו להחליף מפעיל סלולר, ומצביעים למעשה על מצטרפים חדשים למפעילות הסלולר לעומת כמות המנויים הנוטשים אותן. מאז רפורמת הסלולר היקף המנויים שהחליטו לעבור מפעילה גדל משנה לשנה, מה שמצביע על שוק תחרותי ממנו נהנים בעיקר הצרכנים.
מסיכום הנתונים עולה כי החברה שנמצאת במקום האחרון, כלומר היקף הניודים נטו שלה הוא השלילי ביותר היא פרטנר. בפרטנר נוהגים להבחין בין מנויי הפרי-פייד לפוסט-פייד. כלומר, מנויים שמשלמים בתחילת החודש לעומת אלו המשלמים בסופו. החברה הראתה בשנה האחרונה גידול במספר המנויים בפוסט-פייד, הנחשבים ללקוחות בעלי שיעור נטישה נמוכים יותר. עם זאת, נתוני סיכום השנה מראים כי 45 אלף מנויים בחרו לעזוב את החברה לטובת מפעילות אחרות.
גולן טלקום מסכמת את השנה עם נטישה של 44 אלף מנויים, אולם בהסתכלות שנתית ניתן לראות כי החברה מצליחה לעצור את היקף הנטישה שליווה אותה בשנתיים האחרונות. הסיבה המרכזית לכך היא העברת הבעלות מידיו של מיכאל גולן לאלקטרה מוצרי צריכה, שבהובלת גיל שרון עושה צעדים של חזרה למסלול הנכון. בחודש דצמבר סיימה החברה עם נתון חיובי של מתניידים אחרי חודשים רבים בהם הנתונים הציגו נטישות של אלפי מנויים.
רמי לוי וטלזר, שתי מפעילות וירטואליות, מסכמות נתונים חיוביים גם כן עם 28 ו-25 אלף מתניידים לתוך החברות, בהתאמה. במהלך השנה רמי לוי תקשורת השיקה מספר מבצעים, בעיקר לאוכלוסיות ממוקדות כמו חרדים וחיילים – מהלכים שהוכיחו את עצמם עם גיוס אלפי מתניידים מדי חודש. טלזר פועלת באופן דומה, ומשקיעה מאמצים בקרב עובדים זרים, אולם לאחרונה החלה לשווק גם לאוכלוסיות אחרות.
פלאפון, חברת הסלולר מקבוצת בזק, סיכמה את 2017 עם 12 אלף ניודים נטו. יש לציין כי על פלאפון מושתת הפרדה מבנית שאינה מאפשרת לה למכור חבילות תקשורת משולבות, בשונה מפרטנר וסלקום, ולכן משקיעה מאמאצים בהגדלת צבר המנויים שלה. סלקום לעומת זאת סיכמה את השנה עם נטישה של 31 אלף מנויים, אולם בהסתכלות רחבה עולה כי היא המניידת הגדולה מכולם, ככל הנראה בזכות חבילת הקואטרו שלה המציעה שירותי טלוויזיה, סלולר, אינטרנט וטלפון ביתי תחת חשבונית אחת.