ניוד מספרי הסלולר ביולי: רמי לוי וטלזר מתחזקים, גולן טלקום ופרטנר מאבדות לקוחות
סלקום שסובלת בחודשים האחרונים ממספר ניודים נטו שלילי מובילה את הטבלה עם מספר ניודים גבוה, אך זה נובע מרכישת הום סלולר; רמי לוי הוסיף 3,870 מנויים וטלזר המפעילה את 019 מובייל 2,900 מנויים; פרטנר איבדה 1,100 מנויים וגולן טלקום 1,600
- הוט מובייל חזרה להוביל את שוק ניודי הסלולר, גייסה במאי 6,124 מנויים
- החלפת הבעלות לא שכנעה את לקוחות גולן
- פרטנר: מספר המנויים ירד ב-1%, ההוצאות צומצמו, הרווח עלה
סלקום במקום הראשון לכאורה, טלזר בעלייה
למרות זאת, מי שממוקמת החודש במקום הראשון היא סלקום עם ניודים נטו של כ-13.9 אלף לקוחות. על פי הנתונים הצטרפו אל החברה כ-70.4 אלף מנויים לעומת נטישה של 56.5 אלף מנויים. בתקופה האחרונה סלקום סבלה ממספר ניודים נטו שלילי לאור המשאבים המוקצים במוצר הטלוויזיה שלה סלקום TV. סלקום ניידה אליה בחודש האחרון את לקוחות הום סלולר, והפכה אותם למעשה ללקוחות החברה באופן סופי. סלקום רכשה את הום סלולר ב-2015 שפעלה כמפעילה וירטואלית שנכנסה לשוק ב-2012 במסגרת הרפורמה בשוק הסלולר. בסלקום ניידו 19.5 אלף לקוחות מהום סלולר, לכן לולא אותם מנויים סלקום הייתה עשויה להגיע לנטישה של כ-7,000 לקוחות ולהיות ממוקמת אחרונה.
חברות נוספות שסגרו את חודש יולי עם מספר ניודים נטו חיובי הן טלזר (019 מובייל), פלאפון והוט מובייל. טלזר צירפה כ-5,100 לקוחות לעומת 2,200 לקוחות שנטשו אותה לטובת המתחרות וסיימה עם מספר ניודים נטו חיובי של 2,900 מנויים.
פלאפון משקיעה משאבים רבים בשמירה על כוחה כאחת מחברות הסלולר המובילות בעיקר לאור העובדה שחובת ההפרדה המבנית מונעת ממנה לשווק חבילות תקשורת משולבות, בשונה מהמתחרות הגדולות סלקום ופרטנר. לפלאפון הצטרפו 58.4 אלף לקוחות לעומת נטישה של 56 אלף - עלייה של 2,400 לקוחות.
הוט מובייל רושמת ירידה בהשוואה לחודשים קודמים, אולם עדיין שומרת על מספר ניודים נטו חיובי של 1,500 מנויים. הוט הובילה במשך חודשים עם מבצעים אטרקטיביים יחסית עם חבילות גלישה ללא הגבלה ב-49 שקל לחודש. לאחרונה יצאה החברה גם במבצע נוסף לרגל הגעתה ל-1.5 מיליון מנויים והציעה חבילה דומה ב-45 שקל לחודש, אולם ניכר כי הוא אינו השפיע על גיוס מנויים מחברות מתחרות.
פרטנר וגולן טלקום מזערו את שיעורי הנטישה
מי שממשיכות לאבד מנויים מדי חודש הן פרטנר וגולן טלקום עם נטישה של 1,100 ו-1600 מנויים, בהתאמה. עם זאת מדובר במספרים נמוכים מאוד עבור שתי החברות, שהיו רגילות לאבד אלפים מדי חודש, כך שייתכן והחברות הצליחו למזער את שיעורי הנטישה.